۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۳۱۳۶۱۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی تشریح کرد؛

ویژه‌ برنامه‌های «چهل روز اوج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» در آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان‌شرقی ویژه برنامه‌های «چهل روز اوج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» که به مناسبت 12 بهمن‌ماه تا 22 اسفندماه نام‌گذاری شده است را تشریح کرد.
صمديان، مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح برنامه های کمیته ایثار و شهادت ستاد بزرگداشت دهه فجر استان پرداخت و اظهار داشت: از 12 بهمن آغاز دهه فجر تا 22 اسفند روز شهید با عنوان «چهل روز اوج ترویج فرهنگ ایثار و شهادت» نام‌گذاری شده است.


وی با بیان این‌که در این 40 روز ویژه برنامه‌های مختلفی در سراسر استان تدارک دیده شده است، خاطرنشان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی و دیگر دستاوردهای آن مرهون خون شهدا و جان فشانی‌های ایثارگران است و از این رو ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید گل سر سبد تمامی برنامه‌های دهه مبارکه فجر باشد.


صمدیان دیدار جمعی از ایثارگران با ائمه جمعه استان، مراسم میهمانی لاله‌ها، حضور ایثارگران در نماز وحدت بخش جمعه، ویزیت رایگان عمومی، حضور خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن به ویژه جانبازان 70 درصد ویلچری، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای انقلاب و قیام  29 بهمن، دیدار خانواده‌‍های معظم شهدا و ایثارگران با مقام معظم رهبری را از جمله این برنامه برشمرد.


وی افزود: کنگره 36 هزار شهید دانش‌‌آموز، دیدار سه هزار نفر از خانواده‌های ایثارگران، همایش همسران شاهد تبریز، همایش خانوادگی جانبازان متوفی تبریز، همایش 70 درصد تبریز با خانواده، اجرای مسابقات ورزشی جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی، همایش همسران جانباز اعصاب و روان و شیمیایی تبریز، همایش علمی فرهنگی ایثار و شهادت و بهره برداری از طرح ساماندهی گلزار شهداء بخش دیگری از این برنامه‌ها است.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ادامه داد: دیدار و تجلیل از خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر شاغل در ادارات، برگزاری جشنواره ورزشی و فرهنگی هنری، بازدید از موزه شهدای آذربایجان، برگزاری یادواره‌های شهدا، دیدار و تجلیل از جانبازان بیمارستان فجر، اجرای طرح پایش سلامت ویژه ایثارگران، اجرای تئاتر خیابانی در 15 نقظه از میادین شهر، تجلیل از خادمان و هیأت امنای گلزار شهدای تبریز و نشست مسؤولان فرهنگی و ستادهای شاهد دانشگاه‌ها دیگر برنامه‌های چهل روزه برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.


وی با اشاره به ویژه برنامه های روز شهید در استان گفت: عطر افشانی و گلباران مزار مطهر شهدای گمنام، افتتاح و کلنگ‌زنی ساماندهی گلزار مطهر شهدای استان، جلسه قرآنی مدیران، گرامیداشت سالروز عملیات های بدر و خیبر، اجرای مسابقه کتابخوانی خطبه حضرت زهرا(س) بین دانشجویان و دانش آموزان، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، مشارکت در طرح درختکاری به یاد شهدا، بازدید دانش آموزان از موزه شهدا، اعزام راهیان نور، برگزاری یادواره شهدا از جمله این برنامه ها است.


صمدیان در بخش دیگری از سخنان خود فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی ایران را فرصتی برای تبیین دستاوردهای نظام اسلامی و تشریح مجاهدت شهدا و ایثارگران دانست و گفت: این انقلاب به برکت خود شهدا به ثمر رسیده است، دهه فجر فرصتی برای یادآوری ایثار شهدای انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم است.


گفتنی است، امسال اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان رییس کمیته ایثارگران ستاد دهه فجر وظیفه مدیریت برنامه‌های تمامی سازمان‌ها و ادارات با موضوع شهداء و ایثارگران را بر عهده دارد./935/203/ب2

ارسال نظرات