۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۷۷۲۵
وزیر آموزش و پرورش:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف آموزش و پرورش است

خبرگزاری رسا ـ وزیر آموزش و پرورش گفت: انتشار فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف آموزش و پرورش است که جشنواره «آزاد مثل آزاده» می‌تواند منبع خوبی در این زمینه برای وزارت آموزش و پرورش باشد تا در کتب درسی و مجلات کمک آموزشی از آن استفاده کرد.
فاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز سه شنبه 24 آذر، در نخستین جشنواره «آزاد مثل آزاده» که در سالن سیدالشهدا(ع) برگزار شد، گفت: آزادگان سرمایه‌های بزرگ نظام هستند که می‌توانند در تعلم و تربیت نقش بزرگی داشته باشند.

 

وی افزود: ما از میان آزادگان کسانی داشتیم که در توسعه فرهنگ و آموزش در دوران اسارت در حفظ روحیه فرهنگی و معنوی اسرا تاثیر بسزایی داشتند.

 

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مسائل فرهنگی نیاز به مراقب دارد و اینکه آزادگانی وجود داشته باشند که از سنگر فرهنگ ایرانی و اسلامی نقش داشته باشند اهمیت بالایی دارد.

 

فانی در ادامه بیان داشت: در دوران اسارت اشخاصی نظیر حجت‌الاسلام ابوترابی و طلاب بودند که در حفظ روحیه انقلابی آزادگان نقش بسزایی داشتند و به فعالیت‌های فرهنگی و آموزش رشته‌های مختلف اقدام می‌کردند.

 

وی افزود: انتشار فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف آموزش و پرورش است که جشنواره «آزاد مثل آزاده» می‌تواند منبع خوبی در این زمینه برای وزارت آموزش و پرورش باشد تا در کتب درسی و مجلات کمک آموزشی از آن استفاده کرد.

 

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: تقویت اعتقاد و فرهنگ نسل امروز و آینده کشور باید از مهم ترین امورات ما باشد، امیدواریم که بخش کتاب های درسی و فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش از دستاوردهای این جشنواره در ترویج فرهنگ آزادی و آزادگی و عزت ایران اسلامی حداکثر استفاده را داشته باشد./807/202/ب1

ارسال نظرات