۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۳۰۰۶۳۶
آیت‌الله حائری شیرازی:

غفلت مسؤولان علت رواج پیدا نکردن امر به معروف است

خبرگزاری رسا - نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی محرکه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر باید عشق و محبت باشد تا خروجی این فریضه اللهی بیش از گذشته در جامعه نهادینه و نمایان شود.
آيت‌الله محي‌الدين حائري شيرازي، نماينده مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در همایش دبیران امربه‌معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی استان فارس، اظهار داشت: عشق و محبت برای انسان‌ها از آزادی و عدالت مهم‌تر بوده بنابراین توجه به آن از سوی آمران به معروف و ناهیان از منکر امری ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه مسؤولان ستاد احیای امربه‌معروف نگران هستند که این فریضه آن‌گونه که شایسته است اجرایی نشده باشد، افزود: علت رواج پیدا نکردن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه غافل شدن مسؤولان و متصدیان از روش اصولی متناسب با شرایط زمان بوده و دشمن از این فرصت استفاده کرده و امر به منکر و نهی از معروف را در دستور کار خود قرار داده است.

 

آیت‌الله حائری شیرازی خاطرنشان کرد: باید با دستگاه‌ها و تشکیلاتی که واجبات را از معروفیت و حرام را از منکریت انداخته‌اند مبارزه و مقابله کرد تا این فریضه در جامعه اسلامی گسترش یابد.

 

وی تصریح کرد: برای مقابله با بدحجابی نیز باید به‌گونه‌ای عمل شود که جامعه پذیرای روان‌سازی چادر باشد و در این راستا می توان از ابزار فرهنگی شامل کتاب، فیلم، ویدیو و فضاهای مجازی برای گسترش این فریضه بهره‌مند شد.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: اعضای ستاد احیای امربه‌معروف ممکن است در جنگ نرم به‌صورت مقطعی مغلوب و دچار خسارت شوند اما اگر با آگاهی کافی نسبت به روش و آداب مقابله با این پدیده اجتماعی مجهز شویم پیروز میدان هستیم.

 

آیت‌الله حائری شیرازی در مورد بحث قضا، قدر و تقدیر اظهار داشت: نزدیک به 40 هزار نفر براثر حوادث رانندگی در کشور دچار خسارت جانی و مالی می‌شوند و این رقم در کشور آلمان یک‌سوم است بنابراین نباید آن را به‌پای تقدیر و قضا و قدر گذاشت.

 

وی خاطرنشان کرد: رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، توجه به حجاب و دیگر مواردی که اسلام به آن گوشزد کرده باید موردتوجه و راهنمای عمل قرار گیرد تا شاهد جامعه‌ای پویا و با نشاط باشیم.

 

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: نیروی محرکه ستاد احیای امربه‌معروف و نهی از منکر این استان باید عشق و محبت باشد تا خروجی این فریضه اللهی بیش از گذشته در جامعه نهادینه و نمایان شود./839/پ202/ج1

ارسال نظرات