۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۷۴۷۵
امام جمعه محمودآباد:

قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و استبداد بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه محمودآباد با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بود، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.
امام جمعه محمودآباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سید داود موسوی، امام جمعه محمودآباد امروز در مراسم عزاداری روز عاشورا گفت: محرم سرآغاز نهضتی است که الهام‌بخش همه آزادگان جهان شده و این حرکت ماندگار جهان بشریت به گونه ای طراحی شده است که هیچ‌کس یارای تشخیص کم‌ترین و کوچک‌ترین خللی در آن ندارد.

 

امام جمعه محمودآباد با اشاره به این که امام حسین(ع) در راه پایداری دین مبین اسلام و ترویج ارزش ها دست به این قیام ارزنده زد، گفت: ما نیز وظیفه داریم به اندازه وسع خود در راستای ترویج ارزش های والای دینی تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام اسماعیلی با بیان این که قیام حسینی حرکتی ماندگار برای رهایی از ظلم و ستم و استکبار بوده است، گفت: این قیام ارزنده درسی ماندگار را برای همه جامعه بشری به یادگار گذاشته است و آن در این بوده که باید در راه مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزش ها تلاش کرد.

 

وی با تاکید بر این که توجه به ابعاد گوناگون حماسه عاشورا امری اساسی است که باید نسبت به آن اهتمام ارزنده ای وجود داشته باشد، گفت: مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان باید فرصتی برای بصیرت افزایی و آگاهی بخشی نسبت به فداکاری های والای اهل بیت(ع) در راستای اقامه حق و ترویج ارزش های والای دین مبین اسلام باشد.

 

وی  گفت: ما اگر در این ایام زانوی مصیبت در مقابل عزای امام حسین(ع) می زنیم باید بدانیم این کار تنها  وظیفه شیعه نیست بلکه وظیفه همه عالم است زیرا درس انسانیت به همه انسان ها داده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که امام حسین(ع) الگویی برای تمام بشریت است، خاطرنشان کرد: اباعبدالله(ع) در همه مراحل زندگی از جدش رسول خدا تأسی می کند و اگر خود پیامبر در موقعیت امام(ع) قرار می گرفت دقیقاً واقعه عاشورا رقم میخورد اما باز هم متعلق به یک فرقه خاص نیست و باید در مقابل آن زانو زد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران بیان کرد: اگر می بینید گاندی که بی دین است در مقابل امام حسین(ع) زانو می زند یعنی حسین بن علی فراتر از یک مذهب و مکتب عمل کرد و ما باید افتخار کنیم که برای یک چنین شخصیتی خدمت می کنیم و با نام او زنده می مانیم و مرگ و حیات خود را به او گره می زنیم.

 

وی با بیان این که دانشمندان شرق و غرب در مقابل عظمت امام حسین(ع) زانو زده اند، تصریح کرد: مراسم و محافل ما به قدری بااهمیت است که غربی ها می گویند برگزاری این مجالس و محافل به گونه ای است که اگر همه دنیا و رسانه ها بخواهند بر علیه این طایفه و مذهب بتازند نمی توانند زیرا حسین در دل ها وجود دارد و با پوست و گوشت و استخوان مسلمان ها عجین شده است.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که علت نفوذ ناپذیری دشمنان بر علیه امام حسین(ع) این است که امام بر قلب ها حکوت کرده است، خاطرنشلن کرد: شاید رسانه های عالم بتوانند در دیدگاه های ما تزلزل ایجاد کنند اما اینها لحظه ای و گذرا است زیرا حسین(ع)  تفکر شیعه و عاشورا یک اعتقاد است که دائمی است.

 

وی ادامه داد: مجالس عزاداری سالار شهیدان با توجه به تبلیغات سویی که می شود هر ساله باشکوه تر برگزار می گردد و به خاطر این است که امام حسین(ع) در دل هاست و ریشه در فطرت بشریت دارد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که روش و کردار اباعبدالله(ع) دقیقاً بر اساس ذات و افکار ما انسان ها است، گفت: اگر هر انسانی کوچکترین شناختی به این شخصیت بزرگ پیدا کند شیفته او می شود.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که باید محرم  را زنده نگه داشت، افزود: ما با زنده نگه داشتن محرم در برابر دین و مکتب احساس مسؤولیت می کنیم که اگر گریه بر حسین(ع) زنده بماند مکتب ما زنده می ماند.

 

وی با تاکید بر این که حقیقت زنده نگه داشتن محرم زنده نگه داشتن خود ما است، بیان داشت: در طول تاریخ وقایع زیادی به وجود آمد تا مسیر امام حسین(ع) را کمرنگ کنند اما نتوانستند و ما با مراجعه به تاریخ می بینیم از زمان بنی امیه تا به امروز برای اینکه مکتب و مذهب امام را زمین بزنند امام را شهید کردند و جایگاه او را از بین بردند و دستور دادند کسی حق ندارد از اهل بیت(ع) نامی ببرد و خواستند در نطفه نهضت امام حسین(ع) را از بین ببرند و تاریخ دست به دست هم داده بودند تا این ایده الهی را از بین ببرند اما نتوانستند.

 

حجت الاسلام موسوی با بیان این که نظام سلطه از اسلام، شیعه، انقلاب امام و فرزندان مؤمن و شهادت‌طلب این ملت سیلی خورده‌اند، تاکید کرد: دشمنان امروز می‌خواهند عزاداری‌های جوانان ما را به انحراف بکشند و با روش‌های مرموز و ناجوانمردانه مساجد را خالی کرده و به‌نام عزاداری و ورود خرافه، به نیت‌های پاک جوانان و جدایی مردم از روحانیت و ولایت، ریشه را بخشکانند.

 

امام جمعه محمودآباد با بیان این که عناصر عاشورا همراه با تعقل، فکر و حماسه بود که این مسائل باید برای نسل جدید تبیین شود، افزود: بدعت، خرافه و استفاده از حرکت ها و موسیقی های غیر صحیح برای عزای امام حسین(ع) آفتی است که نباید از آن غافل شویم./950/202/ب1

ارسال نظرات