۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۸۹۳۰۳
امام جمعه موقت تهران:

مرحوم آیت الله خزعلی مجاهدی تلاش‌گر بود/ آل سعود لیاقت و توان مدیریت حرمین شریفین را ندارد

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص نظام با اشاره به زندگی پربار مرحوم آیت الله خزعلی آن عالم ربانی را فردی در خدمت انقلاب و نظام اسلامی دانست.
ديدار طلاب و روحانيان حوزه علميه رضويه بيرجند با آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد علی موحدی کرمانی، امام جمعه موقت تهران امروز یک‌شنبه 29 شهریور در مراسم ختم مرحوم آیت الله خزعلی در مدرسه عالی شهید مطهری تهران، گفت: هنگامی که در مراسم ختم انسان بزرگی مانند آیت الله خزعلی شرکت می‎‌کنیم بدون شک باید درباره جایگاه علم وعالم سخن بگوییم.

عالم ربانی، پرچم‌دار هدایت جامعه است

وی افزود: جایگاه عالم ربانی از منظر قابل بررسی است، نگاه اول این است که مردم باید عالم را به خوبی بشناسند، نگرش دوم نیز از این جهت اهمیت دارد که خود عالم نیز باید اهمیت مقامی را که دارد به خوبی بداند.

آیت الله موحدی کرمانی با اشاره به روایتی از امام مهدی(عج)، اظهار داشت: امام دوازدهم(عج) می‌فرماید؛ عالمان ربانی حجت‌های من هستند برای مردم، یعنی در زمانی که امام معصوم غایب است مردم تنها راه دسترسی خود را به معارف دینی عالم ربانی بدانند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: هنگامی که مردم دچار تردید می‌شوند و به‌خصوص مواقعی که باید در خصوص مسایل مهم مملکتی تصمیم گیری کنند لازم است در جهت انتخاب صحیح از غلط به عالم ربانی مراجعه کنند.

وی عالمان ربانی را ورثه پیامبر خواند و بیان داشت: این عالمان از خودشان چیزی ندارند و هر آنچه را که می‌گویند از پیامبران و ائمه معصومین گرفته‌اند، همین موضوع نیز وظیفه‌ای بسیار مهم را بر دوش این عالمان قرار می‌دهد تا از ابزار انبیا در جهت رشد و تعالی بشر استفاده صحیح کنند.

عالمان جوامع خود را در برابر خطرات واکسینه می‌کنند

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص زندگی پیامبر خاتم(ص)، گفت: پیامبر ابزاری را انتخاب کرد که از طریق آن، بشر جاهل زمان خود را به‌طور کامل متحول کند و به‌سمت کمال سوق دهد، عالمان ربانی نیز باید این ابزار را بشناسند و در جهت هدایت مردم از آن استفاده کنند.

امام جمعه موقت تهران، ادامه داد: عالمان ربانی وظایف خطیری بر عهده دارند، این عزیزان در جامعه خود اگر خطری را ملاحظه کردند باید به‌سرعت به آن واکنش نشان دهند و مردم را نیز از آن آگاه کنند.

وی تاکید کرد: انبیای الهی علاوه بر این‌که خود افرادی مقاوم بودند، جامعه پیرامون خود را نیز مقاوم به بار می‌آورند، در دوران معاصر نیز افرادی مانند امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری نیز توانسته‌اند با مقاوم سازی جامعه خود در برابر جهان استکبار با‌یستند.

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص مقاومت جانانه مردم پس از انقلاب اسلامی، تاکید کرد: مردم ایران به‌دلیل این‌که راه مقاومت را آموخته بودند توانستند در برابر هجوم همه جانبه کشور‌های مختلف در جنگ تحمیلی و تحریم‌ها و فشار‌های اخیر با تمام وجود مقاومت کنند.

پیامبر(ص) طبیب روحانی بود

امام جمعه موقت تهران پیامبر(ص) را طبیب روحانی نامید و بیان داشت: پیامبر خاتم(ص) درد‌های جامعه خود را می‌شناخت، وی برای تمام درد‌های اجتماعی مرهم داشت و زمانی نیز که احساس می‌کرد مرضی باید از جامعه پاک شو با تمام قدرت آن درد را از جامعه محو می‌کرد.

وی علما را امین خواند و ابراز داشت: عالمان ربانی افرادی هستند که احساس می‌کنند آن‌چه به‌دست آمده امانتی از سوی خداوند است و باید آن‌را به‌طور کامل به امت انتقال داد.

آیت الله موحودی کرمانی با بیان مطلبی در خصوص سیره فکری امام علی(ع)، تاکید کرد: مولای متقیان همیشه این موضوع را مد نظر داشتند که افرادی باید در جامعه حضور داشته باشند که نه شهوت قدرت آن‌ها را بگیرد و نه به فکر مال اندوزی باشند، افرادی که فقط تفکر ایشان این باشد که علم را امام معصوم دریافت کنند و برای مردم خرج کنند، هرچند که در جوامع مختلف آن زمان افرادی حضور داشتند که با زیرکی علم را از امام علی(ع) دریافت می‌کردند و بر علیه انبیای الهی استفاده می‌کردند.

مرحوم آیت الله خزعلی در تمام عمر در خط ولایت زیست

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از این مراسم در خصوص خط فکری مرحوم آیت الله خزعلی، گفت: وی سخنوری قهار، تلاش‌گری مجاهد و مردی شجاع بود، آیت الله خزعلی در تمام دوران زندگی خود در برابر ظلم ایستاد و از حق دفاع کرد و در زمان‌هایی که برخی از افراد تلاش می‌کردند به نظام اسلامی ضربه بزنند با تمام قوا در برابر ایشان می‌ایستاد.

وی با اشاره به خطابه‌های آتشین مرحوم آیت الله خزعلی، اظهار داشت: این مرحوم در سال‌هایی که در شهر رفسنجان حضور پیدا می‌کردند و در جایگاه یک روشنگر و مفسر ایراد سخن می‌کردند تاثیری بر مردم آن خطه گذاشتند که به‌کل جریان فکری مردم رفسنجان انقلابی شد.

آیت الله موحدی کرمانی در خصوص ولایت‌مداری مرحوم آیت الله خزعلی، تاکید کرد: مرحوم آیت الله خزعلی پیوسته با جریان ولایت پیش می‌رفت و خود را مطیع اوامر ولایت می‌دانست، ضمن این‌که مردم را نیز به جریان ولایت ترغیب می‌کرد.

امام جمعه موقت تهران در خصوص خدمات مرحوم خزعلی در بنیاد غدیر، گفت: مرحوم خزعلی عاشق امام علی(ع) بود و بر همین اساس بنیادی را بنا نهاد که تفکر علوی در جامعه اسلامی و جهانی جاری شود.

وحدت میان شیعه و سنی الزامی است

وی با انتقاد شدید از مواضع اتخاذ شده در خصوص ایجاد تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن، تصریح کرد: متاسفانه علی‌رغم این‌که رهبر معظم انقلاب همیشه بر موضوع وحدت تاکید دارند و در گذشته نیز روابط بسیار خوبی بین اهل تنسنن و شیعیان وجود داشت امروز متاسفانه شاهد هستیم که برخی خود را به دست استعمار سپرده‌اند و جریان اختلاف بر‌انگیز استعمار و جهان غرب را پیش می‌برند.

آیت الله موحدی کرمانی با تقبیح وقایع اخیر در مسجد الاقصی، تاکید کرد: اگر مسلمانان باهم بودند هرگز عوامل سفاک رژیم صهیونیستی جرأت نمی‌کردند به اماکن مقدس مسلمانان اهانت کنند.

وی موضوع یمن را بسیار مهم خواند و ادامه داد: در خصوص فجایع رخ داده در یمن نیز به وضوح می‌توان دید که عدم اتحاد مسلمانان عاملی شده است تا مردم بیگناه یمن کشته و مجروح شوند.

آل سعود لکه ننگ جهان اسلام است

امام جمعه موقت تهران در پایان با ابراز تاسف از وجود رژیم ناکارآمدی همچون سعودی در منطقه، تاکید کرد: به‌نظر می‌رسد زمان ان رسیده است تا مسلمان به این نتیجه برسند که رژیم آل سعودی نه کارایی نگهداری از اماکن مقدسه را دارد و نه لیاقت این کار در آنها دیده می‌شود./856/پ201/ج

ارسال نظرات