۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۲۷۸۷۶۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تأسی و پیروی از ائمه اطهار نظام جمهوری اسلامی را بیمه کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: تأسی مردم ایران به ائمه اطهار(ع) و بهره‌گیری از دریای بی‌کران علم و عمل این بزرگواران، نظام جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرده است.
حجت الاسلام خادمي- نشست ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی بجنورد که با محوریت گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) با حضور اعضای این ستاد در محل دفتر امام جمعه مرکز استان برگزار شد، با تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، اظهار کرد: اهمیت تعظیم شعائر مذهبی در جامعه اسلامی ایران انکارناپذیر بوده، به همین دلیل نیز بایستی توجه مسؤولان به مناسبت های مذهبی افزایش پیدا کند.

 

وی با بیان این که مردم متدین ایران اسلامی در طول تاریخ اسلامی اثبات کرده‌اند که پیرو مکتب اهل بیت(ع) و خاندان عصمت و طهارت هستند، افزود: همان گونه که امام صادق(ع) به مسمع بن عبدالملک فرمود: «وَ الَّذِینَ یَفْرَحُونَ لِفَرَحِنَا وَ یَحْزَنُونَ لِحُزْنِنَا؛ شیعیان ما در شادی و غم با ما شریکند»، مردم ایران اسلامی نیز نسبت به بزرگداشت مناسبت های میلاد و شهادت ائمه اطهار(ع) حساسیت ویژه ای دارند.

 

حجت الاسلام خادمی که دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی نیز هست، در ادامه با تأکید بر ارتقای کمی و کیفی برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران با توسل به حضرت محمد(ص) و اهل بیت(ع) و تأسی از ائمه اطهار(ع) به پیروزی رسید و همین موضوع نیز سبب شد تا در طول بیش از سه دهه گذشته دشمنان نتوانند کوچک ترین خللی در عزم و اراده ملت مسلمان ایران ایجاد کنند.

 

وی در ادامه با اشاره به سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع)، به نقش ویژه این امام همام در احیای فرهنگ اسلام ناب محمدی پرداخت و افزود: حرکت علمی که از سوی امام صادق(ع) و امام باقر(ع) پایه‌گذاری شد، از خدشه دار شدن روند توسعه فرهنگی اسلام ناب جلوگیری کرد به گونه ای که مکتب تشیع مرهون این امامان بزرگوار است.

 

به گفته مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تأسی مردم ایران به ائمه اطهار و بهره‌گیری از دریای بی کران علم و عمل این بزرگواران، نظام جمهوری اسلامی را در برابر دشمنان بیمه کرده است.

 

لزوم جلوگیری از موازی کاری در مناسبت های فرهنگی و مذهبی

حجت الاسلام هادی مهرآبادی، رییس شورای هیئات مذهبی خراسان شمالی نیز در این نشست با بیان این که برگزاری مراسم دسته ‌روی و عزاداری هیئات مذهبی و نیز جلسات سخنرانی مذهبی از جمله برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) در استان است، افزود: لازم است سایر دستگاه های فرهنگی و دینی استان در برگزاری برنامه های این مناسبت با نهاد تبلیغات اسلامی هماهنگی و همکاری مناسبی داشته باشند.

 

وی با قدردانی از فعالیت های اعضای شورای هیئات مذهبی، خواستار برنامه ریزی و هماهنگی بیشتر برای برگزاری باشکوه تر مراسمات و مناسبت های مذهبی شد و افزود: رسالت هیأت های مذهبی بسیار حساس بوده و تأثیرگذاری آنها در جامعه نیز موضوعی کاملا روشن است به همین دلیل باید تلاش شود تا وظایف این حوزه به خوبی اجرایی شوند.

 

حجت الاسلام مهرآبادی با تأکید بر جلوگیری از انجام فعالیت های تکراری و موازی کاری فرهنگی و مذهبی از سوی دستگاه ها و نهادهای مختلف، خاطرنشان کرد: این مهم در سایه هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های متولی امور فرهنگی و مذهبی جامعه محقق می شود.

 

گفتنی است، در ادامه این نشست اعضای ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی و مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در مورد برنامه های گرامیداشت سالگرد شهادت امام جعفرصادق(ع) بحث و بررسی کردند.

 

لازم به یادآوری است، حضرت امام جعفرصادق(ع)، ششمین پیشوای شیعیان و رییس مکتب شیعه در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه منوره متولد شد و در بیست و پنجم شوال سال 148هجری قمری به دستور منصور دوانیقی، خلیفه ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسید./9314/پ202/ح

ارسال نظرات