۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۲۷۲۰۵۴

برگزاری بیش از 80 عنوان برنامه قرآنی در استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ مدیر دارالقرآن کریم استان اردبیل با اشاره به برنامه های مختلف قرآنی در استان اردبیل، گفت: در ماه مبارک رمضان بیش از 80 عنوان برنامه قرآنی در استان اردبیل در حال اجرا است.
جلسات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام عزیز صابری، مدیر دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، عصر امروز در جلسه هم اندیشی برنامه های قرآنی در اردبیل با اشاره به برگزاری کلاس های قرآنی ویژه کارکنان ادارات و سازمان ها در اردبیل، خاطرنشان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان در تمامی نواحی و مناطق شهرداری استان اردبیل کلاس های قرآنی در رشته های مختلف برگزار می‌شود که تاکنون 2500 نفر از کارکنان شهرداری در این کلاس ها ثبت نام و شرکت کرده اند.

 

وی از اعزام مربیان به دستگاه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: کلیه زیر مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی که شامل بیمارستان ها، مراکز بهداشتی، دامپزشکی، درمانگاه های سطح شهر با حضور اساتید و مربیان اعزامی از سوی دارالقرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از کلاس های آموزشی تفسیر، روخوانی و روانخوانی، ترتیل و مفاهیم قرآنی بهره مند شده اند.

 

حجت الاسلام صابری بیان داشت: در ماه مبارک رمضان بیش از80  برنامه قرآنی زیر نظر دارالقرآن الکریم استان تهیه و تدوین شده که بخشی در حال اجرا و بخشی دیگر نیز در ایام باقی مانده از ماه مبارک رمضان اجرا می شود.

 

مدیر دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با اشاره به افزایش برنامه های فرهنگی و قرآنی نسبت به سالهای گذشته، گفت: علی رغم فشارهای مالی و اعتباری و کمبود بودجه و اعتبارات قرآنی نسبت به سالهای گذشته ولی فعالیت های قرآنی استان اردبیل در رتبه اول فعالیت های قرآنی سطح کشور قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام صابری از آمار حافظان قرآنی در اجزای مختلف سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به آمارگیری های جدید از ادارات، خانه های قرآنی، موسسات و مراکز قرآنی، بیش از 3000 نفر حافظ قرآن کریم در اجزا و رده های سنی مختلف وجود دارد.

 

وی بیان کرد: 550 جلد قرآن کریم و700 بسته آموزشی که شامل قصه های قرآنی، روایات اهل بیت (ع)، آیین تلاوت و آموزش حفظ و مفاهیم قرآن کریم است در بین موسسات و مراکز قرآنی و مناطق محروم استان اردبیل توزیع شده است.

 

مدیر دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از برگزاری مسابقات قرآنی تسنیم، تلاوت و نورالهدی در ماه های آینده خبر داد وگفت: مسابقات نورالهدی در سه رشته تفسیر جزء 24 ،25 ،26 و مسابقات تلاوت و تسنیم در رشته های مختلف قرآن کریم در مرداد و شهریور ماه سال جاری برگزار می شود./937/پ202/ب4

ارسال نظرات