۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۷۰۹۸۰
همزمان با سراسر کشور؛

جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد خراسان رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی، از برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرایم غیر عمد همزمان با ماه رمضان در 11 شهر خراسان رضوی خبر داد.
جشن گلريزان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جواد طوسی، مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی در نشست خبری چهاردهمین جشن گلریزان آزاری زندانیان جرایم غیر عمد که امروز در محل ستاد دیه استان برگزار شد، اظهار کرد: هم زمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، همه ساله جشن های گلریزانی برای زندانیان جرایم غیر عمد در کشور برگزار می شود که در 11 شهر خراسان رضوی و مشهد نیز انجام می شود.

 

وی با بیان این که تعداد کل آزادی مشمولان ستاد دیه خراسان رضوی در سال گذشته 580 نفر بودند، تصریح کرد: تعداد 564 نفر از این تعداد مرد و 191 نفر زن بودند، مهریه و نفقه 218 نفر و کل مبلغ بدهی آن ها چهار میلیارد تومان است.

 

مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی ادامه داد: تعداد 160 نفر زندانیان جرایم غیر عمد از ابتدای سال جاری تا کنون در استان آزاد شدند و از این تعداد 156 نفر مرد و 4 نفر زن، مهریه و نفقه 80 نفر، دیه 36 نفر و سایر 444 نفر هستند؛ مبلغ کل بدهی 9 میلیارد و 700 میلیون تومان که از این رقم، پنج میلیارد تومان توسط شاکیان تخفیف داده شده و این کار با مداخله و پیگیری مددکارهای ستاد و رییس های زندان ها است که درواقع یکی از پایه های اساسی و مهم در کمک به ستاد دیه محسوب می شوند.

 

طوسی با بیان این که برای مبالغ  حدود پنج میلیون تومان بدهی زندانیان، ستاد به صورت ضربتی عمل کرده و رفع مشکل می کند، افزود:  مطابق سنوات گذشته به طور معمول بین 45 تا 50 درصد بدهی زندانیان از سوی شکات تامین می شود، مبلغی حدود 20 میلیارد تومان برای پرداخت دیه های مربوطه در سال جاری برای استان پیش بینی شده است.

 

وی به اولویت های مددجویان برای اعطای تسهیلات اشاره و تصریح کرد: بیماران صعب العلاج یا لاعلاج، معلولیت های بیش از 40 درصد، جانبازان بالای 50 درصد، خانواده درجه یک شهدا و نیز آن دسته از زندانیانی که خودیاری بیشتری داشته باشند در اولویت دریافت تسهیلات خواهند بود.

 

مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی بیان کرد: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیر عمد با حضور جولیان، مدیر عامل ستاد دیه کشور، حجت الاسلام مظفری، رییس کل دادگستری خراسان رضوی و سایر مسؤولان استانی، 13تیرماه در محل تالار نور و پس از برنامه افطاری برگزار می شود./844/پ203/ب5

ارسال نظرات