۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۲۵۴۹۸۵
امام جمعه مانه و سملقان:

آمادگی و نصرت مردم مهم ترین ابزار تشکیل حکومت جهانی امام زمان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرستان مانه و سملقان گفت: یکی از مهم ترین ابزارهای تشکیل و تأسیس حکومت جهانی حضرت مهدی موعود(عج)، آمادگی و نصرت مردم است.
حجت الاسلام احمدزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده، امام جمعه شهرستان مانه و سملقان در غرب این استان، شب گذشته در جمع خیران و واقفان شهرستان مانه و سملقان، با اشاره به نقش مردم در موفقیت جامعه اسلامی و اجرای آموزه های الهی در جامعه، اظهار کرد: عملکرد مردم در بخش های مختلف از نظر کمی و کیفی، میزان دست یابی به اهداف و آرمان های اسلامی را مشخص می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به حدیثی، اضافه کرد: ابزار تشکیل حکومت جهانی امام زمان(عج) سه چیز بوده و اگر ما می خواهیم به حکومت حضرت مهدی موعود(عج) کمک کنیم و در تأسیس و تشکیل آن نقش داشته باشیم می بایست این سه نکته مد نظر ما قرار گیرد.

 

حجت الاسلام احمدزاده ادامه داد: نخستین ابزار در تشکیل و تأسیس حکومت جهانی امام زمان(عج)، ابزار قانون است که در این زمینه از هزار و 400 سال پیش قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) وجود داشته و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مانه و سملقان خاطرنشان کرد: دومین ابزار برای تشکیل حکومت جهانی مهدی موعود(عج)، وجود رهبری معصوم عادل و عالم است که این را هم از هزار و 400 سال پیش خداوند برای ما ذخیره کرده و تا روزی که خودش مصلحت بداند برای ما نگهداری خواهد کرد.

 

وی با بیان این که سومین ابزار مهم برای تشکیل و تأسیس حکومت جهانی امام زمان(عج) آمادگی و نصرت مردم است، افزود: تاریخ زندگانی پیامبر اکرم(ص) با ده ها جنگ روبرو بوده و بعد از آن ائمه اطهار(ع) نیز یکی پس از دیگری با موانع بزرگ و دشمنی های متعدد چه از داخل و چه از خارج روبرو بوده اند اما در این برهه های تاریخی هرجا مردم به صحنه آمده اند توفیقات نسبی به دست آمده و جبهه اسلام واقعی به موفقیت هایی رسیده است.

 

حجت الاسلام احمدزاده اظهار کرد: اما متأسفانه در غالب موارد هم این اتفاق نمی افتاد، از این رو ائمه اطهار(ع) فرموده اند: «پیروان یا به وسیله سم ما را به شهادت رسانده اند یا به وسیله جنگ و شمشیر».

 

وی تصریح کرد: در زمان ما هم این مسؤولیت و مدیریت بر عهده فقها و علما و مراجع تقلید است که نایبان امام زمان(عج ) محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به این که این بزرگان نیز در طول تاریخ با سختی های فراوانی دست و پنجه نرم کرده اند، افزود: در زمان ما یک روزنه ای به وسیله امام خمینی(ره) به وجود آمد تا این حکومت که جلوه ای از حکومت علوی، حکومت پیامبر اسلام و جلوه ای از حاکمیت نظام توحیدی است، مستقر و مستحکم شده و نقش آفرینی کند و امروز نیز همه می بینند که نظام مقدس جمهوری اسلامی چه افتخاراتی در دنیا کسب کرده و چه دوستان و چه دشمنانی دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما هم دوستان زیادی دارد که چشم و امیدشان به این نظام و این انقلاب است و هم دشمنانی دارد که از ابزارها و و اهرم های گوناگونی استفاده می کنند تا این انقلاب را از پا در بیاورند.

 

وی تأکید کرد: حال باید به گونه ای برنامه ریزی و عمل کنیم که این عزت و شوکت و شرایط یاری دهنده به امام زمان(عج) را حفظ و تقویت کرده و از این طریق برای حکومت جهانی موعود زمینه سازی کنیم.

 

حجت الاسلام احمدزاده افزود: در این راستا هرکس به هر شکلی که می تواند می بایست نقش آفرین باشد، کسی که کار فرهنگی دارد در بخش فرهنگی، آن کس که کار اقتصادی دارد در بخش اقتصادی و با اقتصاد مقاومتی و کسی که کار سیاسی دارد با تبیین مواضع اصولی نظام باید در راستای تشکیل و تأسیس حکومت جهانی حضرت مهدی(عج) فعالیت کند.

 

امام جمعه مانه و سملقان تصریح کرد: زن و مرد، پیر و جوان و همه افراد جامعه در جایگاه و توان خود می بایست دست در دست یکدیگر داده و خداوند را یاری کنند چرا که «ان تنصرالله ینصرکم»./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات