۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۲۵۴۶۸۲

نخستین یادواره ملی سپهبد صیاد شیرازی و چهار هزار شهید ارتش در مشهد برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی، پیش از ظهر امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی و خانواده های شهدا، در مشهد برگزار شد.
شهيد صياد شيرازي در کنار رهبر معظم انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، اولین یادواره ملی شهید صیاد شیرازی و چهار هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی، پیش از ظهر  امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی و خانواده های شهید، در سالن صبای صدا و سیما خراسان رضوی، برگزار شد.

 

امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی، دبیر این یادواره بابیان این‌که شهیدان موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی هستند، گفت: شهیدان با نثار جان خود، امنیت و سرافرازی را برای ایران به ارمغان آوردند و موجب یأس و ناامیدی دشمنان شدند.

 

وی افزود: شهدا با ایمان و اخلاص از سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) الگو گرفتند و به عهدی که با خدا بسته بودند، وفا کردند. شهیدانی  که به زمین افتادند تا به دیگران اجازه ایستادن دهند و با نثار خون خود، جامعه را حیات بخشیدند، مانند اکسیری در رگ‌های جامعه نفوذ کردند و موجب رشد جامعه شدند.

 

جهانشاهی، در خصوص شخصیت و ویژگی‌های شهید صیاد شیرازی، اظهار کرد: شهید صیاد کسی بود که به فرمایش رهبری، همچون دیگر مردان حق از روزی که قدم در راه انقلاب گذاشت، خود را وقف انقلاب کرد، کسی که از نظر اخلاص، زهد، ایثار، ازخودگذشتگی، شهامت و شهادت‌طلبی از ابعاد نظامی به‌عنوان نابغه نظامی، از ابعاد علمی به‌عنوان یک نخبه و از همه ابعاد برای ما یک الگو و اسوه بود.

دبیر یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی، با بیان این که شهید صیاد شیرازی در ولایت ذوب شده بود، تصریح کرد: شهید صیاد شیرازی در اخرین یادداشت های خود در سال 77 می‌نویسد، «موفقیت فردی و اجتماعی 20 سال پس از پیروزی انقلاب خود را مرهون خون شهدا می‌دانم».

 

وی افزود: بنا به فرمایش رهبری که فرمودند «فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، اولین یادواره ملی امیر سپهبد صیاد شیرازی و چهار هزار شهید خراسان رضوی با همت نهادهای مختلف برگزار شد.

 

جهانشاهی،  در پایان، اجرای بیش از 500 یادواره برای شهید صیاد، اجرای 105 یادواره در مدرسه شاهد استان خراسان رضوی همزمان با این مراسم  را از فعالیت های انجام شده در بزرگداشت شهید صیاد شیرازی عنوان کرد.

 

دبیر یادواره شهید سپهبد صیاد شیرازی به دیگر فعالیت های انجام شده در بزرگداشت این روز اشاره و اظهار کرد: سخنرانی ائمه جماعات در 600 مسجد، تهیه انیمیشن شهید صیاد شیرازی در 13 قسمت از سوی صداوسیمای خراسان، تولید نرم‌افزار چندرسانه‌ای «پایمرد»، چاپ تمبر اختصاصی، اجرای سردیس صیاد شیرازی، اجرای بزرگ‌ترین نقاشی شهید صیاد در خیابان بهشتی مشهد و برگزاری زنگ انشا در مدارس ازجمله این فعالیت‌ها به شمار می‌رود.

 

گفتنی است، در این یادواره از کتاب «بلاجویان عاشق»، «قرارگاه منطقه ای آجا» و «لشگر 77 خراسان» و انیمیشن 13 قسمتی شهید صیاد شیرازی، سرود و تمبر این شهید رونمایی شد./1310/پ202/ب5

ارسال نظرات