۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۱۴۸۹
اختتامیه المپیاد ورزشی طلاب برگزار شد؛

توصیه مدیر حوزه علمیه قم به جدیت طلاب در ورزش

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه استان قم طلاب را به تربیت جسم خود به منظور شتاب و تداوم فعالیت های علمی توصیه کرد و گفت: همه محیط‌های تحصیلی باید در کنارش ورزش قرار گیرد و مباحث فرهنگی و معنوی در برنامه‌ ریزی‌های جدی توسط مدیران اعمال شود.
حجت الاسلام احمد فرخ فال مدير حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد فرخ فال٬ مدیر حوزه‌ علمیه استان قم٬ شب گذشته در مراسم اختتامیه اولین المپیاد فرهنگی ورزشی طلاب حوزه علمیه قم٬ که در سالن همایش‌های مدرسه معصومیه برگزار شد٬ با بیان حدیثی از امام علی(ع) گفت: با وجود جثه کوچک انسان و مغز کم حجمش٬ خداوند عالمی را در وجود انسان قرار داده است؛ این انسان به گونه‌ای آفریده شده است که بالقوه توانایی خلیفه الهی دارد؛ این موجود آنقدر کامل خلق شده است که حق تعالی به خودش بابت آفرینش انسان تبریک می‌گوید.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان قم هدایت‌های تکوینی و تشریعی توسط انبیاء و ائمه اطهار(ع) را به منظور به فعلیت رساندن استعداد‌های انسان عنوان کرد و ابراز داشت: مغز کوچک انسان می‌تواند دنیایی از اطلاعات را در خود حفظ کند؛ این اندام ظریف می‌تواند عقل و درایتی را در خود جای دهد که دنیا نتواند او را بلرزاند بلکه او دنیا را به لرزه بیاندازد.
 
حجت الاسلام احمد فرخ فال ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی شخصیتی است که از فیضیه به پا خواست و تمام قدرت‌های شرق و غرب را به هم بپیچاند؛ آیا ممکن است این حرکت عظیم امام یا حرکتی که سالار شهیدان حضرت ابی عبدالله علیه السلام و اصحاب قدرتمند آن عزیز انجام دادند ممکن است از انسان های پژمرده و خمود سر بزند؟
 
وی افزود: تمام شخصیت های برجسته‌ای که توانسته‌اند از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنند آن‌هایی هستند که برای جسم٬ معیشت٬ روح و معنویتشان سرمایه‌گذاری جدی کرده‌اند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان قم جسم طلاب را به مراکبی جهت حمل اندوخته‌های علمیشان تشبیه کرد و اظهار داشت: اگر یک طلبه در کنار بالابردن سطح سواد خود جسمش را پرورش ندهد٬ تمام اندوخته‌های او از بین خواهد رفت؛ اگر این اتفاق نیافتد همه اندوخته‌های طلاب در کنار خمودگی و پژمردگی آنان پژمرده خواهد شد.
 
حجت الاسلام احمد فرخ فال توجه به بحث تربیت بدنی در حوزه‌های علمیه را لازم دانست و ابراز داشت: کسانی که در پست مرجعیت و رهبری نظام نقش آفرینی می‌کنند سفارش موکد برای مواظبت از جوانان در جهت شادابی و نشاط دارند.
 
وی ادامه داد: این المپیادهای فرهنگی و ورزشی راه درست را به طلاب نشان می‌دهند؛ همه محیط‌های تحصیلی باید در کنارش ورزش٬ مباحث فرهنگی و معنوی در برنامه‌ ریزی‌های جدی توسط مدیران اعمال شود تا جوانان و طلاب بتوانند سال‌ها سکان داری هدایت جامعه را داشته باشند.
 
مدیر حوزه‌های علمیه استان قم در پایان گفت: فضاهای سایبر و مجازی در دنیا به منظور مخدر و پژمرده ساختن جوانان ما ساخته شده است؛ جوان وقتی به حالت خمودگی رسید نمی‌تواند در مقابل اهداف کلان تصمیم ساز باشد و با آنها مقابله کند؛ امروز مواد مخدر در حشیش و تریاک نیست٬ فضای مجازی و اینترنت سمومی است که در جان و جسم جوانان نفوذ می‌کند و تنها راه گریز از آن برنامه ریزی صحیح در حفظ جسم و شادابی جوانان است./836/پ202/س
ارسال نظرات