۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۷
کد خبر: ۲۴۸۸۱۰
استاد دانشگاه تبیین کرد؛

ابعاد آکادمیک حمایت غرب از رژیم صهیونیستی

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه تهران با اشاره به حمایت همه جانبه غرب از رژیم صهیونیستی، گفت: غرب در عرصه آکادمیک مانند نشر کتب تاریخی در حمایت از رژیم صهیونیستی بسیار مصمم است.
موسسه ندا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید هادی برهانی استاد داشگاه تهران در جلسه هم اندیشی موسسه ندا با موضوع بررسی ابعاد آکادمیک حمایت غرب از رژیم صهیونیستی که عصر امروز سه شنبه در موسسه تحقیقات و پژوهش های سیاسی ندا برگزار شد با اشاره به جایگاه تاریخی رژیم صهیونیستی و فلسطین در مراکز آکادمیک غربی، گفت: مراکز شناخت رژیم صهیونیستی عمدتا در کشور آمریکا و در برخی از کشورها وجود دارد و به تازگی مرکز با مسؤولیت شناخت رژیم صهیونیستی در دانشگاه تهران تاسیس شده است.

 

وی با اشاره به حمایت همه جانبه غرب از رژیم صهیونیستی، ابراز داشت: حمایت غرب از رژیم صهیونیستی و قدرت نظامی این رژیم در منطقه، عوامل بقای رژیم صهیونیستی ذکر می شود، نتیجه شناخت نحوه این حمایت به شناخت رژیم صهیونیستی منجر خواهد شد.

 

تحریف تاریخ فلسطین در کتب تاریخی غربی

 

این استاد دانشگاه با اشاره به نحوه بیان تاریخ سرزمین های اشغالی از سوی کتب مرجع دانشگاه های غرب، تصریح کرد: در کتب دانشگاهی غربی شروع تاریخ در سرزمین های اشغالی با حضور یهودیان آغاز شده و اقوام قبل و بعد از آنان نادیده گرفته می شوند، در این کتب اسرائیل باستان به عنوان تاریخ اصلی آن سرزمین ها مطرح شده و نژاد صهیونیستی خالص مانده است.

 

وی افزود: جامعه آکادمیک غربی در پی ایجاد تاریخی به نفع رژیم صهیونیستی هستند، آنان می خواهند این گونه القا کنند که صهیونیست ها به سایر کشورها تعلق نداشته و همچنین در این کتب تاریخ کشور فلسطین کتمان می شود.

 

جانبداری کتب تاریخی غربی از رژیم صهیونیستی

 

برهانی با اشاره به ساختار کتب تاریخی غربی خاطرنشان کرد: ساختار صهیونیستی در اسناد بنیادی صهیونیسم، ازجمله در اعلامیه استقلال رژیم صهیونیستی ریشه دارد، ساختار اصلی این کتب از سوی جنبش صهیونیستی اختراع شده و همچنین انتشار آن در سالهای اخیر نیز نشانه جانبداری آن است.

 

وی در ادامه افزود: کتاب های تاریخی که در زمینه رژیم صهیونیستی در عرصه آکادمیک غرب به دلیل نیازهای سیاسی و ایدئولوژی قرن اخیر نوشته شده اند که این موضوع دلیلی بر جانبدارانه بودن آنان است.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به عوامل اصلی تصمیم بر انتشار کتب تاریخی در دانشگاه های غرب، گفت: مولفان این کتب به دلیل تحصیل در محیط آموزشی صهیونیستی از طرفداران رژیم صهیونیستی بشمار رفته و در جهت حفظ و نشر اهداف رژیم صهیونیستی اقدام به انتشار این کتب کردند.

 

وی در پایان افزود: نه تنها تولید این دانش تحت تاثیر رژیم صهیونیستی و غرب می باشد، بلکه این علوم بنیادگرا نیز است./811/پ202/ب4

ارسال نظرات