۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
کد خبر: ۲۳۵۷۲۳
با حضور بیش از 500 ناشر؛

نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان با حضور بیش از 500 ناشر از خوزستان و دیگر استان ها افتتاح شد.
نمايشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان، با حضور آیت الله شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سید شکر خدا موسوی، نماینده مردم اهواز در مجلس، امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران و دیگر مسؤولان استانی بعد از ظهر امروز در محل نمایشگاه های دائمی خوزستان افتتاح شد.

آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری پس از افتتاح این نمایشگاه با اشاره به جایگاه مهم کتاب و نقش سازنده آن در فرهنگ جامعه گفت: امروز شاهد برگزاری مراسم معنوی و مقدسی هستیم که ارزش آن بسیار بزرگ است.

وی افزود: تاریخ اسلامی ما به روشنی اهمیت نگارش کتاب و توجه به آن را مورد توجه قرار می دهد و انسان ها را به مطالعه کتاب ها دعوت می کند.

در ادامه این مراسم امیر مسعود شهرام نیا، مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران با اشاره به ظرفیت و زمینه مناسب موجود در خوزستان برای توسعه فرهنگ کتاب خوانی اظهارداشت: حضور 500 ناشر در این نمایشگاه نشان از وجود این ظرفیت و زمینه است.

وی گفت: رونق و موفقیت این نمایشگاه مدیون برنامه ریزی های بوده که توسط مسؤولان طی روزهای گذشته با وجود بزرگداشت آیین مقدس اربعین حسنی صورت گرفته است.

اختصاص 500 میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب خوزستان

شهرام نیا ابرازداشت: یارانه کتاب بالغ بر 500 میلیون تومان در قالب تخفیف 30 درصدی با استفاده از کارت های ویژه در اختیار خریداران خوزستانی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل مؤسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در ادامه با اشاره به نقش خوزستان در دفاع از میهن اسلامی گفت: مردم خوزستان به گردن همه ایرانی ها حق دارند .

در ادامه این مراسم همایون قنواتی، مدیر کل ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که هدف از برپایی این نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی ناشران خوزستانی، توسعه فرهنگ کتاب خوانی و دوری از سیاست های یکجانبه گرایانه اهالی فرهنگ بوده ابرازداشت: خط مشی اعتدال گرایانه وزارت فرهنگ و ارشاد سبب شد تا بسیاری از ناشران که از شرکت در نمایشگاه های پیشین محروم مانده بودند در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

ارائه آثار گوناگون ناشران فاقد غرفه به صورت متمرکز در نمایشگاه

قنواتی با اشاره بر حضور 25 ناشر خوزستانی و 481 ناشر ملی در این نمایشگاه ابرازداشت: در نمایشگاه کتاب امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به صورت متمرکز آثار ناشرانی را به نمایش گذاشته که توانایی برپایی غرفه را نداشته اند.

وی افزود: 300 غرفه در نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در اختیار ناشران استانی و ملی قرار داده شده است تا تولیدات خود را ارائه دهند.

در ادامه این مراسم فرج الله خبیر، معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به آمار 18 دقیقه ای سرانه مطالعه در ایران ابرازداشت: تکیه بر انتقال شفاهی فرهنگ کار نادرستی بوده که با سواد بود افراد را زیر سؤال می برد.

وی کتاب را مجموعه ای متنوع از تفکرات، تخیلات و اندیشه ها توصیف وعنوان کرد: مجموعه این فعالیت ها به صورت کتاب از نسلی به نسل دیگر منتقل می شوند.

خبیر افزود: دست به قلم بردن و نگارش تجربه ها و دانستنی ها کار بسیار دشواری بوده که هر کسی توان انجام دادن آن را ندارد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ابراز داشت: نمایش و عرضه یک کتاب به معنای نمایش یک عمر تلاش و کوشش است.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه کتاب خوزستان از امروز 23 تا  28 آذر ماه سال جاری با پشتیبانی، صدا و سیمای مرکز خوزستان، شرکت ملی حفاری ایران، شهرداری اهواز، شرکت مخابرات خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان، سازمان منطقه ای خوزستان و شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در محل نمایشگاه های دائمی خوزستان واقع در کیانپارس برپا خواهد بود./9452/پ202/ب2

ارسال نظرات