۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۱۹۹۳۶

مراسم افتتاحیه مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین اعرافی برگزار شد.
اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت عصر امروز، هفدم شهریور ماه سال جاری با حضور اساتید و دانش پژوهان در این مرکز برگزار شد.

 

براساس این گزارش؛ در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعه المصطفی العالمیه و حجت‌الاسلام زارعان، رییس مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت به ایراد سخن پرداختند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با بیان این‌که حوزه‌های علمیه به برکت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) ایجاد شده‌اند، بیان داشت: به برکت این بزرگواران علمای دینی بسیاری تربیت شده‌اند.

 

وی افزود: همچنین به برکت پیروزی انقلاب اسلامی تحولی عظیم درحوزه‌های علمیه ایجاد شد؛ به گونه‌ای که امروزه شاگردان امام صادق(ع) در شرایط ویژه‌ای بوده و باید به این جایگاه توجه کنند.

 

حجت‌الاسلام زارعان ترویج فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) را از وظایف و رسالت حوزویان خواند و بیان داشت: امام راحل حوزه‌های علمیه را ضمن حفظ ماهیت حوزوی و طلبگی به سمت پاسخ‌گویی به نیازهای جوامع داخلی و خارجی سوق دادند.

 

وی تأکید کرد: ورود امام خمینی(ره) به برخی مسائلی موجب شد تا حوزه‌های علمیه ضمن حفظ فقه جواهری به میادین علمی جدید نیز وارد شوند.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت وجود آرامش در فعالیت‌های حوزوی مؤسسات را مدیون بصیرت و آشنایی رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه‌های علمیه دانست و اظهار داشت: خوشبختانه به سبب این دیدگاه مباحث علوم انسانی نیز با سرعت و جدیت پیگیری می‌شود.

 

حجت‌الاسلام زارعان در ادامه سخنان خود عنوان کرد: حوزه‌های علمیه وظیفه بیان معارف اسلامی و پاسخگویی به پرسش‌ها درباره دین را دارند تا هر فردی با هر گرایشی در معرض هدایت قرار گیرد.

 

وی افزود: البته در این زمینه‌ها خلأهای وجود دارد که باید با تلاش این خلأهای علمی و معنوی را پر کرده و نسبت به اخلاق اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

 

رییس مؤسسه آموزش عالی اخلاق و تربیت با تأکید بر حضور به موقع دانش پژوهان در کلاس‌ها و استفاده حداکثری از فرصت‌ها و امکانات گفت: حوزه‌های علمیه بر خلاف شعار برخی، مراکز و منابع نظم، دقت، تلاش، قانونمندی، انضباط، تقید و استفاده از فرصت‌ها هستند.

 

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی‌های حوزه‌های علمیه این است که طلاب خودخواسته پاسدار نظم و قوانین هستند؛ از این‌رو خروجی حوزه‌های علمیه افرادی همانند امام خمینی(ره) است.

 

حجت‌الاسلام زارعان مؤسسه اخلاق و تربیت را مرکزی غیر انتفاعی دانست و خاطرنشان کرد: ما ملزم هستیم براساس قوانین و مقررات وزارت علوم حرکت کنیم؛ از این‌رو افراد باید ترم‌های تعیین شده را گذارنده و براساس ساعت‌ها تعیین شده در کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این مؤسسه ضمن بیان مباحث آموزشی مسائل همانند انس با قرآن نیز مورد توجه ویژه است./993/202/ع

ارسال نظرات