۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۲۱۷۳۶۰
نماینده خبرگان رهبری:

طرح تحول سلامت اقدام ارزشمند دولت یازدهم است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با تقدیر از اقدام ارزشمند دولت یازدهم در اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور، گفت: امیدواریم دیگر عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز با چنین روندی پیگیری شود.
 آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی شب گذشته در آیین بزرگداشت روز پزشک در تبریز با بیان این‌که سطح دانش و مهارت پزشکان ایران در میان کشورهای منطقه‌ای بسیار بالاست، اظهار داشت: امروز ایران اسلامی تبدیل به قطب گردشگری سلامت شده است.


وی با تأکید بر بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در عرصه گردشگری سلامت در استان گفت: متأسفانه با وجود مراجعات متعدد از کشورهای همسایه برای درمان در تبریز، هنوز فضای درمانی و بیمارستانی در سطح این شهر تبریز بسیار کم است، که امیدواریم در آینده نزدیک مسؤولان نسبت به این مهم  اقدامات اساسی داشته باشند.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از اقدام ارزشمند دولت یازدهم در اجرای طرح تحول نظام سلامت در سراسر کشور گفت: امیدواریم مشکلات و معضلات موجود در دیگر عرصه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نیز با چنین روندی به سرعت پیگیری شود.


امام جمعه تبریز با اشاره به این سخن رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند؛ بیماران نباید غیر از بیماری نگرانی دیگری داشته باشند، گفت: با در گذشته برخی از بیماران به دلیل بدهی نمی توانستند از بیمارستان ترخیص شوند، خوشبختانه با طرح جدید و با کاهش پرداختی های مردم  یک چنین مشکلاتی پیش نمی آید.


وی در ادامه خواستار الگوپذیری جامعه پزشکی کشور از ویژگی‌های شیخ الرئیس ابن سینا شد و اظهار داشت: ابوعلی سینا ضمن دارا بودن مراتب عالی علمی، یک شیعه بسیار مخلص بود به طوری که در زمان سلطان محمود غزنوی به خاطر اعتقادات شیعی خود چهار ماه زندان کشیده است.


آیت الله شبستری ادامه داد: هر کس قبول می کند در کسوت یک پزشک به جامعه خدمت کند بایستی خیرخواه و با تقوا نیز باشد؛ ابن سینا علاوه بر علوم پزشکی به علوم الهی و اسلامی نیز احاطه داشت و به همین خاطر بود در رفع مشکلات بیماران همواره به یاد خدا بود.


وی با تأکید بر این‌که پزشکان باید خدوم، صادق و دلسوز بیمار بوده و تنها جنبه های مادی شغل خود را در نظر نگیرد، خاطرنشان کرد: تعهد پزشک نسبت به سلامت مردم مسأله ای است که گاه به فراموش سپرده می شود، متأسفانه برخی پزشکان با تجوزیز ویزیت های عجولانه و سطحی ذره ای به سلامت مردم اهمیت نمی دهند.


همچنین محمد حسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به طرح تحول نظام سلامت، اظهار داشت: این طرح بهترین هدیه دولت تدبیر و امید در پاسخ به اعتماد مردم ایران است، چراکه با اجرای این طرح هیچ بیماری پشت درهای بسته نمی ماند./935/پ203/ب4

ارسال نظرات