۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۲۰۵۵۵۱
جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور:

95 درصد از آمار شهدای روحانی تکمیل شده است

خبرگزاری رسا ـ جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور با بیان این‌که 95 درصد از آمار شهدای روحانی بدست آمده و تکمیل شده، گفت: این آمار مربوط به شهدای روحانی دوران مشروطه، دوران قبل و بعد از انقلاب و شهدای دفاع مقدس است و تا اواخر سال جاری 99 درصد این آمار نهایی می‌شود.
روحانيت و دفاع مقدس

یحیی عقیلی، جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که کنگره شهدای روحانی با هدف شناسایی روحانیان شهید و ایثارگر کشور تشکیل شد، گفت: یکی از فعالیت‌های ویژه این کنگره جمع‌آوری و تدوین آثار شهدای روحانی است.

وی افزود: فرهنگ‌نامه‌‌ شهدای روحانیت نیز به صورت الفبایی در دست تولید است که تاکنون 5 جلد آن آماده چاپ شده و پیش‌بینی می‌شود در صورت تکمیل به بیش از 20 جلد برسد.

جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور با اشاره به این‌که دانشنامه شهدای شاخص روحانی نیز در دست تهیه است، اظهار داشت: در این دانشنامه به بیش از 20 تخصص شهدای روحانی پرداخته شده است که مسؤولیت نظامی روحانیان در جنگ، قوه قضائیه، شهدای روحانی خارج از کشور و جهان اسلام برخی از مطالب این دانشنامه را تشکیل می‌دهد.

 عقیلی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری آثار و خاطرات شهدای روحانی که در کشورهای افغانستان، پاکستان، عراق و لبنان فعالیت داشته‌اند، از دیگر فعالیت‌های کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور است.

وی رسیدگی به ایثارگران روحانی را هم یکی از فعالیت‌های کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور دانست و تصریح کرد: در حال حاضر قریب به 20 هزار روحانی رزمنده، جانباز و آزاده در کشور داریم که ثبت خاطرات کتبی و شفاهی این عزیزان نیز در دستور کار است.

جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های کنگره پرداختن به شهدای روحانی اهل سنت است که این افراد قریب به 95 نفر از مسؤولان بالای کشور بودند که با توجه به بحث وحدت و حمایت از انقلاب و حضرت امام خمینی(ره) به دست گروهک‌های تروریستی کمله و دموکرات همراه با خانواده به شهادت رسیده‌اند.

وی همچنین از تولید بانک جامع نرم‌افزاری خبر داد و بیان داشت: با تولید این بانک تمام اطلاعات شهدا و ایثارگران روحانی تجمیع می‌شود.

 عقیلی با اشاره به این‌که در حال حاضر در 31 استان کشور دفتر دایر کرده‌ایم، یادآور شد: تاکنون کنگره‌ها و همایش‌های بسیاری برای شهدا و ایثارگران روحانی در سراسر کشور برگزار کرده‌ایم.

وی افزود: موزه‌ای در کنار مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با عنوان موزه دفاع مقدس در دو طبقه در دست احداث است که طبقه اول آن مربوط به بخش اقشار و بخش دیگر که نقش استان‌ها در دفاع مقدس را به تصویر خواهد کشید به دستور رهبر معظم انقلاب در راه تحقیق و راه‌‌اندازی است.

جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور با بیان این‌که 95 درصد از آمار شهدای روحانی بدست آمده و تکمیل شده، ابراز داشت: این آمار مربوط به شهدای روحانی دوران مشروطه، دوران قبل و بعد از انقلاب و شهدای دفاع مقدس است و تا اواخر سال جاری 99 درصد این آمار نهایی می‌شود.

وی ادامه داد: در این آمار اسناد، مدارک، خاطرات، سوابق علمی، سیاسی، مبارزاتی و مواردی که می‌شود به آن استناد کرد که این شهدا، طلبه و روحانی بوده‌اند جمع‌آوری شده که این امر نیز با همکاری خانواده‌ها و نهادهای مربوطه صورت پذیرفته است.

 عقیلی با اشاره به برگزاری کنگره شهدا در 28 استان کشور، گفت: در سال جاری نیز کنگره‌هایی را در چند استان باقیمانده برگزار خواهیم کرد.

وی معرفی آثار و زندگینامه شهدای شاخص روحانی را از دیگر فعالیت‌های کنگره شهدای روحانی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: بیش از 400 شهید روحانی شاخص داریم که آمار این شهدا به صورت مستقل در کتاب و نرم‌افزار منتشر و برای آن‌ها کنگره‌های مجزا برگزار خواهد شد.

جانشین کنگره شهدای روحانی و ایثارگران کشور با بیان این‌که به دنبال تولید فیلم برای شهدای روحانی و ایثارگر هستیم، اظهار داشت: در حوزه تولید فیلم با چندین شبکه رایزنی کرده‌ و در این محور چند نوع کار را شروع کرده‌ایم.

وی در پایان افزود: پیگیر هستیم با پشتیبانی صدا و سیما سریالی با محوریت بصیرت از دیدگاه شهدای روحانی را بسازیم که امیدواریم این امر هر چه سریع‌تر محقق شود./907/ت302/ن

ارسال نظرات