۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۲۰۴۷۶۷
مدیر استانی حوزه علمیه گلستان:

غنای چهره دینی و فرهنگی روستاها در گرو حضور مبلغان دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه گلستان، غنای چهره دینی و فرهنگی در روستاها را در گرو حضور مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان به صورت تمام وقت در روستاها حضور داشته باشند به حتم شاهد تقویت باورها و ارزش های دینی خواهیم بود.
حجت الاسلام ملکي، مدير حوزه علميه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان،حجت الاسلام مصطفی ملکی، مدیر استانی حوزه علمیه گلستان ظهر امروز در نخستین جلسه هماهنگی شورای فرهنگی روستایی که در حوزه علمیه گلستان برگزار شد، گفت: نامگذاری این شورا به شورای فرهنگی روستایی نشان می‌دهد دغدغه‌های نهاد ریاست جمهوری در راستای بیانات مقام معظم رهبری و همچنین شعار سال است.

 

وی با اشاره به این که شیوه های عملیاتی این طرح باید مورد بررسی قرار گیرد و انجام کارهای فرهنگی به شکل ضربتی و جنجالی نتیجه مطلوب در بر ندارد، گفت: همانطور که شبیخون فرهنگی به صورت نرم انجام می‌گیرد راه مبارزه با آن هم به صورت نرم صورت می‌پذیرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان با اشاره به این که حدود 60 روحانی در معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان فعال هستند، اظهارداشت: حضور روحانیت در روستاهای محروم و دورافتاده همواره با استقبال گسترده ای از سوی ساکنان محل مواجه شده است.

 

حجت الاسلام ملکی تبلیغ در روستا را از جمله مهم ترین دغدغه‌های اصلی حوزه علمیه عنوان کرد و گفت: با هماهنگی و همکاری سازمان تبلیغات اسلامی مسائل فرهنگی و معنوی روستاییان مورد توجه قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام ملکی، غنای چهره دینی و فرهنگی در روستاها را در گرو حضور مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: اگر مبلغان به صورت تمام وقت در روستاها حضور داشته باشند به حتم شاهد تقویت باورها و ارزش های دینی خواهیم بود.

 

وی از خانه های عالم به عنوان محور توسعه فعالیت های دینی و فرهنگی در روستاها یاد کرد و افزود: تقویت بنیه دینی و معنوی مردم به ویژه نسل جوان نیازمند گسترش اماکن دینی و فرهنگی در این مناطق هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان به اقدامات اثرگذار مبلغان دینی در مناطق مستقر اشاره کرد و گفت‌: این افراد علاوه بر اقامه نماز جماعت و تبیین احکام دینی و بیان مسائل شرعی، برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن، معارف اسلامی، اخلاق، نهج البلاغه و کلاس های مختلف فرهنگی را در برنامه دارند.

 

حجت الاسلام ملکی با بیان این که دشمنان با گسترش برخی فرقه های انحرافی تلاش می کنند دامنه فعالیت های خود را به روستاها و مناطق دور افتاده بکشانند، تأکید کرد: حضور روحانیت در این مناطق می تواند سد محکمی در برابر ترویج برخی عقاید خرافی و بدعت ها باشد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه گلستان بدعت در دین را یکی از اهداف دشمنان اسلام ناب برشمرد و بیان داشت: ارتباط مستمر و چهره به چهره مبلغان دینی با مردم جامعه مانع از تحقق برنامه های تبلیغی دشمنان خواهد شد.

 

رضا برزگر، مدیرکل امور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری نیز در این جلسه گفت: هدف از برگزاری این جلسات تشکیل شورای فرهنگی برای روستاها است تا بتوان ارتباط نزدیکتری با روستا داشت که این شوراها در واقع بازوهای مشورتی ما در مسائل روستا هستند.

 

وی افزود: با توجه به اینکه بیش از یک سوم جمعیت کشور روستا نشین هستند می‌توانیم با رفع مشکلات روستاها به رفع مشکلات شهر نیز کمک کنیم.

 

مدیرکل امور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به ضرورت بهره گیری از مبلغان دینی در روستاهای استان برای رفع مشکلات فرهنگی تاکید کرد و یادآورشد: از ظرفیت حوزه علمیه و طلاب جوان باید برای انجام کارهای موثر فرهنگی در روستاها بیشتر استفاده شود.

 

برزگر به نقش روحانیت در کاهش آسیب های اجتماعی جامعه اشاره کرد و افزود: حضور روحانیت در عرصه های مختلف 35 سال اخیر همواره با دستاوردهای بسیاری همراه بوده است.

 

وی با بیان این که روحانیت بدون هیچ ادعا و چشم داشتی به امور تبلغی می پردازد، خاطرنشان کرد: فراهم حضور بستر حضور بیشتر روحانیت در مناطق روستایی و محروم به حتم زمینه ای مناسب برای ترویج بیشتر مبانی دینی در جامعه خواهد بود.

 

مدیر کل امور فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به این که امروز دشمنان با استفاده از هر ابزاری در جهت تضعیف دین و اصول اسلامی ما استفاده می کند، افزود: ترویج هر چه بیشتر ارزش های اصیل اسلامی و انقلابی در بخش های مختلف جامعه به حتم سد بزرگی در برابر هجمه های فرهنگی دشمنان علیه ما خواهد بود.

 

برزگر با بیان این که نباید در برابر هجوم فرهنگی دشمنان منفعلانه عمل کنیم، خاطرنشان کرد: دشمنان امروز با ترویج اصول و مبانی انحرافی خود به دنبال تهی کردن افکار جوانان ایران اسلامی از اندیشه های اصیل و ناب دینی هستند./950/پ202/ب

ارسال نظرات