۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۸۸۶۲۸
با وجود سنگ اندازی های غرب؛

سرمایه گذاران مجذوب بازارهای افغانستان

خبرگزاری رسا ـ بانک جهانی: افغانستان در سالهای ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ میلادی در میان کشورهای جهان در عرصه تطبیق و اصلاحات مقرراتی در زمینه سرمایه گذاری پیشگام بوده است.
اقتصاد افغانستان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، بی بی سی فارسی در خبری به نقل از بانک جهانی گفت: تحقیقات این بانک نشان می‌دهد افغانستان در میان کشورهای جنوب آسیا برای سرمایه گذاری تسهیلات لازم را ایجاد کرده و سرمایه گذاران "به سرعت و سادگی" جواز سرمایه گذاری را در این کشور دریافت می کنند.
بانک جهانی افزوده است که افغانستان و کره‌ جنوبی دو کشور آسیایی هستند که توانسته اند سیستم ثبت آنلاین فعالیت های کوچک اقتصادی را راه اندازی کنند.
این گزارش که زیر نام تجارت در سال 2014 نشر شده، افزوده است: با وجود تمام مشکلات افغانستان در سالهای 2012 و 2013 میلادی در میان کشورهای جهان در عرصه تطبیق و اصلاحات مقرراتی در زمینه سرمایه گذاری پیشگام بوده است.
قابل ذکر است دولت آقای حامد کرزای در سال های اخیر با وجود سنگ اندازی های بسیار داخلی و خارجی، سعی در از بین بردن وابستگی های اقتصادی و نظامی افغانستان به کشورهای غربی داشته است. طبق این آمار دولت وی ظاهرا توانسته است به موفقیت های بسیار چشم گیری دست پیدا کند.
/1421/1409/ح

ارسال نظرات