۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۷۹۶۶۹
در آستانه روز خبرنگار مطرح شد،

توصیه‌های مدیر حوزه به خبرنگاران

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان توصیه هایی خطاب به خبرنگاران و اصحاب رسانه، گفت: خبرنگار از گذشته و هم در حال حاضر همواره به عنوان یک مجاهد در میدان خبرنگاری و اطلاع‌رسانی نقش ایفا کرده است.
ديدار اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات استان قم و خبرنگاران با آيت الله حسيني بوشهري ديدار اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات استان قم و خبرنگاران با آيت الله حسيني بوشهري ديدار اعضاي هيأت مديره خانه مطبوعات استان قم و خبرنگاران با آيت الله حسيني بوشهري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار اهالی خانه مطبوعات استان قم با تشکر و قدردانی فراوان از فعالیت‌های رسانه‌ها و مطبوعات استان قم، گفت: خبرنگار از گذشته و هم در حال حاضر همواره به عنوان یک مجاهد در میدان خبرنگاری و اطلاع‌رسانی نقش ایفا کرده است.
وی با بیان این که جهاد گاهی رویارویی با دشمن بیرونی، گاهی جهاد فرهنگی و گاهی جهاد با نفس است، افزود: خوشبختانه نوع خبرنگاران ما از این سه عرصه برخوردار بوده و با رسالت سترگ خود در عرصه اطلاع‌رسانی آشنا هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اظهار داشت: خبرنگاران افرادی هستند که با رویدادهای جامعه سرو کار دارند و افرادی مسؤولیت‌شناس و آشنای به مسائل خبری هستند و گاهی پا به پای یک مسؤول کشوری فعالیت می‌کنند.
آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به فعالیت خبرنگاران در همه عرصه‌ها خاطرنشان کرد: خبرنگاران نه تنها در عرصه اطلاع‌رسانی بلکه پا به پای سربازان و مجاهدان عرصه جنگ در صحنه حضور دارند و در طول هشت سال دفاع مقدس هم بسیاری از خبرنگاران ما به شهادت رسیدند.
وی با بیان این که خبرنگاران در دنیا پیشتاز وقایع هستند، تصریح کرد: خبرنگاران به دلیل حضور در تمامی پیش‌آمدها و وقایع کشور و جهان کار خطیر اطلاع‌رسانی را به دوش دارند که این امری بس عظیم و بزرگ است.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: رسالت شما خبرنگاران استان قم متفاوت از سایر خبرنگاران است چون شما در جایی زندگی و خبرنگاری می کنید که شهر کریمه اهل‌بیت(ع) است و ائمه معصوم(ع) هم نسبت به آن نویدهای فراوانی داده‌اند و شهری است که علم از ان به سراسر جهان افاضه خواهد شد.
وی با اشاره به این‌که امروزه اطلاع‌رسانی بسیار گسترده شده است، گفت: خوشبختانه ما در شرایطی زندگی می‌کنیم که اطلاع‌رسانی به صورت آنی و لحظه‌ای صورت می‌گیرد و افراد با فشار یک دکمه از همه اخبار مطلع می‌شوند در حالی که در گذشته چنین امکانی وجود نداشت.
آیت‌الله حسینی بوشهری در ادامه به آیه  ششم سوره احزابع که خداوند می‌فرماید « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِن جَاءکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَأٍ فَتَبَیَّنُوا أَن تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَى مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» اشاره کرد و افزود: این آیه درباره خبر است و در کتاب‌های اصولی حوزه علمیه هم بسیار مورد تبیین و بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان این که گاهی یک خبر می‌تواند فضای جامعه را ملتهب و به آشوب بکشاند و گاهی هم خبری می‌تواند امید، نشاط و شادابی را به فضای جامعه منتقل کند، اظهار داشت: باید تلاش شود تا اخبار به صورت صحیح و بنا به اقتضای زمان در جامعه مطرح شود چون مردم به دنبال منبع و مقصود خبر هستند.
مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور بیان داشت: این‌که به پیامبر اکرم(ص) نبی گفته می‌شود یعنی خبر و پیام دهنده، یعنی خداوند یکی از بهترین افراد خود را به نبوت برگزید تا اخبار را به وسیله او و به صورت کامل و صحیح به مردم برساند.
وی با بیان این مطلب که مقدس‌ترین کتاب ما(قرآن) حاصل و محصول یک کار خبری است، خاطرنشان کرد: اگر رساله‌های علما و فقها را هم بررسی کنیم می‌بینیم که محصول یک کار خبری هستند و به صورت خبری از پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) گرفته شده‌اند.
آیت‌الله حسینی بوشهری گفت: شما خبرنگاران باید افزون بر کار خبری که انجام می‌دهید کار پیگیری آن را هم در نظر داشته باشید تا خبر به مقصد برسد، چون اگر خبری اطلاع‌رسانی شود ولی به دنبال آن حرکت و اتفاقی نیفتد موفق نخواهد بود و شاید در برخی موارد مردم را هم نگران کند.
وی با اشاره به این‌که گاهی اوقات اداره یک کشور و یا خوب اداره شدن کشور با کاری خبری صورت می‌گیرد، افزود: اطلاع‌رسانی، پیگیری و تحلیل به موقع و نگاه ژف و عمیق در اطلاع‌رسانی می‌تواند بسیار موفقیت‌آمیز بوده و نقش‌آفرینی خوبی را در جامعه داشته باشد./907/پ202/ج
ارسال نظرات