۳۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۶
کد خبر: ۱۷۲۷۶۱
حماسه اقتصادی چگونه تحقق می‌یابد؟

دولت منتخب طرح خود را برای حماسه اقتصادی ارائه دهد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی، حماسه اقتصادی را یک کار زمان‌بر دانست و از دولت منتخب خواست که با جلوگیری از اتلاف وقت، از هم‌اکنون طرحی جامع برای خلق حماسه اقتصادی ارائه دهد.
دلار
حجت‌الاسلام سید احمد فاطمی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به این پرسش‌ که«چه کنیم که حماسه اقتصادی محقق شود؟» با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در کشور گفت: حماسه سیاسی در انتخابات به‌وجود آمد و مردم توانستند دشمنان را ناکام کنند و حماسه اقتصادی نیز باید با تلاش دولت جدید و تعامل این دولت با سایر قوا ایحاد شود.
وی ادامه داد: باید به تیم اقتصادی دولت جدید توجه جدی شود و شایسته‌سالاری در این امر مورد توجه قرار گیرد، رییس جمهور منتخب باید همه متخصصان کشور در امر اقتصاد را به دولت دعوت کند و حماسه اقتصادی را از مرحله شعار به سوی عمل روانه کند تا یک اقتصاد پویا و ایده‌آل در کشور شکل گیرد.
دوری از اتلاف وقت در مسائل کلان اقتصادی
این کارشناس حوزوی، استفاده از فرصت چهارساله ریاست جمهوری را برای حل مشکلات اقتصادی کشور، یادآور شد و اظهار داشت: دولت جدید باید از اتلاف وقت دوری کند و چهارسال سریع به‌پایان می‌رسد و باید از همین الان یک طرح اقتصادی برای خلق حماسه اقتصادی ارائه کرد.
وی افزود: در کنار استفاده از فرصت، باید موقعیت اقتصادی کشور در داخل و خارج کشور مورد ارزیابی قرار گیرد و از سلیقه‌بازی در مسائل اقتصادی دوری کرد، باید در این انتخابی که به دولت از سوی مردم داده شده است، از فضای اقتصادی در داخل و خارج استفاده کنیم و کاری نکنیم که سیاسی‌بازی و جناح‌گرایی، جایگزین حل مشکلات اقتصادی در کشور شود.
استفاده از سرمایه‌های ملی کشور در امر اقتصاد
این استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، تنها راه ایجاد حماسه اقتصادی را فرصت‌شناسی مسؤولان برشمرد و تصریح کرد: دولت منتخب باید به سرمایه های ملی موجود در کشور بویژه در بخش تولید توجه کند و سعی کند تا از نیروهای جوان در کشور که صاحب تخصص‌های بسیاری هستند، بهره‌مند شود.
وی یادآور شد: مردم وظیفه خود را عمل کردند و پای صندوق‌های رأی آمدند و دلیل اصلی آن اعتماد به انقلاب اسلامی بود، در این مرحله وظیفه دولت جدید است که کار اقتصادی خود را آغاز کند و با سعی و تلاش شبانه‌روزی حماسه اقتصادی را در کشور پدید آورد و اقتصاد کشور را از بحران و تحریم نجات دهد.
حجت‌الاسلام فاطمی در پایان ابراز داشت: حماسه اقتصادی نیاز به زمان دارد و کار کوچکی نیست، اما با کمک همه جریانات سیاسی در کشور و پشتیبانی مردم، می توان انتظار داشت که رشد اقتصادی در کشور به‌وجود آید و اقتصاد و زندگی مردم رونق یابد و برنامه‌های دشمن نقش برآب شود./978/ت302/ی
ارسال نظرات