۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۱۶۵۱۰۳
روزنامه هاآرتص:

گنبد آهنین یک دروغ است

خبرگزاری رسا ـ روزنامه هاآرتص نوشت: اسرائیل تبلیغات زیادی را در خصوص سامانه ای موسوم به گنبد آهنین به راه انداخته که یادآور پروپاگاندای جنگ سرد بوده و در همین حال میزان موفقیت این سامانه نظامی زیر سوال است.
a

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نویسنده صهیونیست در نوشته ای که روزنامه هاآرتص منتشر کرد با استناد به دلایلی نوشت:‌« اسرائیل درباره توانایی سپر ضد موشک گنبد آهنین در عملیات اخیر علیه نوار غزه دروغ‌پردازی کرده است».


رئوبین بدتسور نوشت:‌ اسرائیل درباره کارآمدی گنبد آهنین در عملیات نظامی اخیر که به ستون ابر معروف شد افسانه هایی دروغین سر هم کرده است .

 

وی افزود:‌‌افسانه اول این است که گنبد آهنین سبب نجات جان انسان هاست اما تحقیق جزئی نشان می دهد تعداد کشته شدگان اسرائیلی در عملیات موشکی فلسطینیان، قبل و بعد از استفاده از گنبد آهنین، تغییری نکرده است.


این نویسنده عبری زبان ادامه داد: افسانه دومی که اسرائیل ترویج می کند این است که گنبد آهنین موفق شد 90 درصد موشک های شلیک شده به اسرائیل را هدف قرار دهد و از 479 موشک شلیک شده تنها 58 موشک در اسرائیل فرود بیاید اما منابع وابسته به یگان مین‌روب در مناطق جنوبی خبر داده اند که تنها در این مناطق 109 موشک را کشف و خنثی کرده اند.


وی نوشت:‌ تفاوت آمارهای واقعی با آماری که ارتش ارائه می دهد نشان می دهد اعلام رقم 90 درصدی موفقیت گنبد آهنین بسیار بالاتر از رقم واقعی است.


بدتسور تأکید کرد: حتی منابع وابسته به ارتش نیز در ارائه آمارها حرف واحدی نزده اند، مثلا سخنگوی ارتش در جایی گفته بود تنها 33 موشک به مناطق مسکونی برخورد کرده است اما همین فرد در جای دیگر این تعداد را 37 موشک عنوان کرد تا ثابت شود ارتش به صورت عمدی در پی کتمان واقعیت هاست./982/ب101/د

ارسال نظرات