۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۱۶۰۲۳۸

جانبار شیمیایی جنگ تحمیلی در مراغه به همرزمانش پیوست

خبرگزاری رسا ـ یوسف عبدالهی پور، جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در مراغه به خیل شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی پیوست.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، یوسف عبدالهی پور، جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس در مراغه پس از تحمل سال ها درد و رنج به خیل شهدا پیوست.

 

بنا بر این گزارش، این جانباز شهید دوران دفاع مقدس در جریان عملیات والفجر چهار به 70 درصد جانبازی نایل شده بود که پس از تحمل عارضه های ناشی از حملات شیمیایی دشمن بعثی به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

 

مراسم تشییع پیکر پاک شهید یوسف عبدالهی پور امروز با حضور اقشار مختلف مردم، علما، خانواده های شهدا و ایثارگران شهرستان مراغه از مقابل مسجد شهدا تا میدان مصلی برگزار و پس از اقامه نماز از سوی حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در مزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

 

امام جمعه مراغه در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تأکید بر این‌که شهدا آبروی حقیقی نظام اسلامی ایران هستند، گفت: اگر خود را مدیون شهدا می دانیم، بایستی راه، منش و آرمانی را که آن عزیزان به خاطر آن به شهادت رسیده‌اند بشناسیم و پیرو راه و هدف شهدا باشیم.

 

نماینده خبرگان رهبری راه، هدف و آرمان شهدای انقلاب اسلامی را عزت و اعتلای نظام اسلامی در سایه ولایت‌مداری دانست و افزود: تمام توفیقات نظام اسلامی مرهون مجاهدت و خون شهداست، همه وظیفه داریم از دستاوردهای شهدا محافظت کنیم، توصیه تقریب به اتفاق شهدا، تبعیت از ولایت بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ولایت فقیه را منشأ برکات فراوانی برای نظام اسلامی و امت مسلمان دانست و خاطرنشان کرد: ولایت پذیری با شعار محقق نمی شود؛ بلکه نیازمند عمل و رفتار است، بایستی رهنمودهای ولایت مدار زندگی ما قرار گیرد، نگاهی به عملیات های جنگ تحمیلی نشان می دهد را پیروزی های غرورآفرین رزمندگان در برابر دشمن تا بن دندان مسلح مرهون رهنمودهای ولایت فقیه بوده‌ است.

 

وی لبیک گویی مردم به ندای ولایت فقیه را عامل اصلی شکست دشمنان دانست و در پایان گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را تکریم شعائر اسلامی و ارزش های الهی در جامعه عنوان کرد و گفت: مسیر شهدا جز تبعیت از ولایت فقیه نیست، استقامت در این مسیر الهی رمز پیروزی بر توطئه و فتنه دشمنان است./935/پ202/پ

ارسال نظرات