۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۵۸۸۰۵

ویژه نامه همایش علمی «پیام آور رحمت» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ بیست و چهارمین فصلنامه تخصصی علوم اسلامی سفیر نور جامعةالمصطفی واحد مشهد، در قالب «ویژه نامه پیام آور رحمت» منتشر شد.
ويژه‌نامه پيام‌آور رحمت
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، بیست و چهارمین فصلنامه تخصصی علوم اسلامی سفیر نور جامعةالمصطفی واحد مشهد، در قالب «ویژه نامه پیام آور رحمت» منتشر شد.
حجت الاسلام حسنعلی اخلاقی، مدیر مسؤول و سر دبیر فصلنامه تخصصی سفیر نور گفت: پیامبر اکرم(ص)، برجسته‏ترین نمونه کمال انسانى و بهترین الگوى شایسته براى مسلمانان است و خداوند به ما فرمان داده که از او پیروى کرده و براى دستیابى به رضوان الهى، به دستورات وى عمل کنیم.
وی افزود: ضرورت تلاش در جهت شناخت آن بزرگوار و صفات پسندیده ایشان در ابعاد مختلف و معرفی آن حضرت به دنیای کنونی واضح است، در سال جاری هجمه به ناحق استکبار جهانی به شخصیت نورانی پیامبر اعظم(ص) که از قبل آغاز شده بود، با طراحی کاریکاتور و تدوین فیلم موهن به اوج خود رسید، حضور پرخروش امت اسلامی در صحنه دفاع از آن وجود نورانی در سراسر عالم اتفاق مبارکی است که بیانگر توجه مسلمانان به حرکت خزنده استکبار بود ولی این حضور نمی‌تواند جای دفاع از طریق پاسخگویی علمی از آن حضرت و معرفی شخصیت ایشان را به بشریت در قرن حاضر بگیرد.
معاون پژوهش جامعةالمصطفی واحد مشهد ادامه داد: معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی مشهد، با این هدف، اقدام به برنامه‌ریزی و فراخوان مقاله جهت همایش علمی «پیام آور رحمت، عقلانیت و رافت در سیره نبوی» در سال جاری کرد.
وی با اشاره به استقبال استادان، محققان و طلاب برادر و خواهر از فراخوان این همایش، یادآور شد: دریافت 94 مقاله علمی از شهرها و ملیت‌های مختلف در مدت بسیار اندک از سوی دبیرخانه همایش و برگزاری با شکوه همایش در اسفندماه در جوار مضجع شریف حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، نشان از همت و انگیزه والای پیروان آن بزرگوار دارد».
حجت الاسلام اخلاقی ادامه داد: این شماره از نشریه، اختصاص به مقالات برتر این همایش دارد و در این همایش حدود 60 نفر از معلمان کشور افغانستان که در دوره کوتاه مدت این مجتمع اشتغال به تحصیل دارند شرکت داشته و ده مقاله نیز از این افراد به همایش رسید که به خاطر کمبود فضای فصلنامه، مقالات آنها به صورت مستقل در قالب ویژه‌نامه مؤسسه آموزش‌های کوتاه مدت مجتمع به چاپ خواهد رسید.
وی در پایان اظهار داشت: در این شماره از سفیرنور، مقالاتی با عنوان «الگوی اقتصادی حکومت نبوی»، «عدالت سیاسی در حکومت نبوی»، «سبک شناسی تبلیغ پیامبر»، «پیامبر اکرم و حکومت رحمت از منظر امام خمینی(ره)»، «مدارا با مخالف، مبارزه با معاند در سیره نبوی»، «جلوه های عقلانیت زندگی پیامبر»، «مهندسی اقتصادی حکومت نبوی» و «پیامبراکرم و رأفت به زنان» به چاپ رسیده است./907/د101/پ
ارسال نظرات