۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۵۶۷۶۸
امام جمعه شبستر:

دامن زدن به اختلافات خروج از مسیر ولایت تلقی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده رهبر انقلاب در سخنان مهم و امیدبخش امروز بار دیگر بر مسأله مهم تقوا تأکید کردند، ضرورتی که اگر همواره و در همه حال از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد، دیگر اسیر هواهای نفسانی و دعواهای نشأت گرفته از مجاری غیرالهی نخواهیم شد.
رؤساي قواي مجريه و مقننه

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل رهنمودهای مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی در اجتماع بزرگ اقشار مختلف مردم آذربایجان‌شرقی در حسینیه امام خمینی(ره) پرداخت و اظهار داشت: رهبر انقلاب در سخنان مهم امروز پس از تشریح مسائل مربوط به سیاست خارجی نظام اسلامی ایران، توصیه‌های مهمی فرمودند که لازم به تکرار و یادآوری برای مسؤولان نظام است.

 

وی با بیان این‌که بایستی تک تک واژه‌های به کار رفته در سخنان رهبر انقلاب مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ایشان از عبارت «برادری مسؤولان و دشمن مشترک» استفاده کردند، معنای این عبارت آن است که دشمنان برای براندازی نظام اسلامی ایران با یکدیگر وحدت دارند، چرا باید مسؤولان در مقابل دشمن مشترک خود دست به اقداماتی زنند که در راستای اهداف دشمن است.

 

امام جمعه شبستر با اشاره به این‌که توصیه های پدرانه رهبر انقلاب اسلامی از روی خیرخواهی و با دید کلان مطرح می شود، گفت: همان گونه که ایشان فرموند؛ وقتی دشمن مشترک وجود دارد و توطئه ها از هر سو شکل می گیرد واقعاً آیا جز افزایش برادری ها و ایستادگی در مقابل دشمن راه دیگری وجود دارد.

 

حجت الاسلام محمدزاده افزود: رهبر انقلاب با اشاره به ناراحتی ملت و نخبگان از حادثه مجلس، از این واقعه ابراز تأثر کردند و فرمودند که بنده از دو جهت ناراحت شدم، یکی از بابت اصل وقوع ماجرا و دیگری بابت ناراحتی مردم از این مسأله، رهبر انقلاب اقدام رییس جمهور را کاری نامناسب،‌ خلاف شرع، خلاف قانون و خلاف اخلاق ارزیابی کردند.

 

معاون امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه آذربایجان شرقی افزود: رهبر انقلاب از سوی دیگر رفتار رییس مجلس را نیز تأیید نکردند و اذعان داشتند که دفاع رییس مجلس هم قدری زیاده روی بود و لزومی نداشت. در داخل مجلس هم کسانی حرف های نامناسب بر زبان آوردند که آن هم غلط بود.

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر «آرامش و امنیت روانی و اخلاقی» گفت: مسؤولان نظام رسالت خطیری در تأمین این ضرورت مهم بر عهده دارند، رهبر انقلاب رسالت امروز مسؤولان، ‌دولت و مجلس را حل گره‌ها و مشکلات اقتصادی مردم و کشور اعلام کردند، از این رو دامن زدن به چنین اختلافاتی خروج از مسیر ولایت ارزیابی می شود.

 

حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: رهبر انقلاب در سخنان مهم و امیدبخش امروز بار دیگر بر مسأله مهم تقوا تأکید کردند، ضرورتی که اگر همواره و در همه حال از سوی مسؤولان مورد توجه قرار گیرد، دیگر اسیر هواهای نفسانی و دعواهای نشأت گرفته از مجاری غیرالهی نخواهیم شد./935/ت302/س

ارسال نظرات