۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۱۴۶۲۳۵
حجت الاسلام سالک:

سؤال از رییس‌ جمهور در شرایط کنونی به مصلحت نیست

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح سؤال از رییس‌جمهور گفت: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب موضوع آرامش جامعه را مطرح می‌کنند،‌ سؤال از ریاست جمهوری به ایجاد تنش در جامعه منجر می‌شود و صحیح نیست.
حجت الاسلام سالک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی شنبه شب در همایش علمی تبلیغی «با راویان عاشورایی» که در حسینه سیدان قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت روایتگری سیره شهدا گفت: موضوع روایتگری سیره شهدا تنها به روایت کردن در مناطق جنگی نیست، زیرا امروز جوانان و جامعه با شبهه‌ها و خطرات بسیاری روبرو است.
وی افزود: تشکیلات راویان نور باید مبنای فکری و عملی خود را تلاش برای تعمیق مبانی دین و گسترش این فرهنگ قرار دهند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین ارتقای فهم سیاسی همراه با بصیرت بر مبنای آیات قرآن یکی دیگر از وظایف اصلی روایتگران سیره شهدا محسوب می‌شود. 
راویان نور با مفاسد جامعه مبارزه کنند
وی افزود: زیبایی حرکت راویان نور وابسته نبودن به جریانات کشوری و سیاسی محسوب می‌شود و این رمز موفقیت راویان نور در کشور بوده است.
حجت‌الاسلام سالک یادآور شد: سیاست‌ورزی و تبیین سیاسی باید به حاکمیت دین در جامعه کمک کرده تا بتواند با مفاسد جامعه مانند بی‌حجابی، رشوه و ظهور عرفان‌های جدید مبارزه کند.
وی ادامه داد: در زمانی که افرادی مانند عبدالکریم سروش به ایجاد شبهه می‌پردازند، باید افرادی در قم به پاسخ این شبهات برخیزند،‌ زیرا چشم امید اسلام به قم است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی همچون راویان نور باید در برابر هجمه‌ها علیه رهبر معظم انقلاب سپر و محافظ باشند.
وی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که فتنه بزرگ‌تری در راه است و کم کم آثار این فتنه نمودار می‌شود و راویان نور باید با مراجعه به نهج‌البلاغه و سایر منابع دینی راه مقابله با فتنه را به مردم بیاموزند.  
عامل اصلی مردود شدن خواص در فتنه 88 اطاعت نکردن از رهبری بود
حجت‌الاسلام سالک با اشاره به این‌که در روایات چنگ زدن به ولایت معصوم(ع) یکی از راه‌های برون‌رفت از فتنه‌ها خوانده شده است،‌ ابراز داشت: برای برون‌رفت از فتنه‌ها در زمان غیبت معصوم(ع) باید دنباله‌روی ولایت‌ فقیه بود.
وی گفت: عامل اصلی مردود شدن خواص در فتنه 88 اطاعت نکردن از دستورات ولی‌فقیه و چرایی آوردن در کار ایشان است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در فتنه 88 کمیته‌ای در تهران با حضور بهزاد نبوی مشغول به کار شد که زیر نظر فرح از آمریکا اداره می‌شد و 14 هدف را دنبال می‌کرد و یکی از اهداف آن دور کردن مردم از امام و مقام معظم رهبری بود.
وی بیان داشت: برخی‌ها به دنبال اجرا کردن دوباره سناریوی کودتای 28 مرداد در کشور هستند.
حجت‌الاسلام سالک ادامه داد: ‌شناخت روش‌های مختلف دشمنان یکی از راه‌های جلوگیری از فتنه است، شناخت روش‌هایی که دشمن در مبارزه با نظام جمهوری اسلامی ایران از آن استفاده می‌کند.
طرح سؤال از رییس‌جمهور آب به آسیاب دشمن ریختن است
وی با اشاره به طرح سؤال از رییس‌جمهور اظهار داشت: نمی‌خواهیم حق نماینده را از بین ببریم، اما در شرایطی که رهبر معظم انقلاب موضوع آرامش جامعه را مطرح می‌کنند،‌ سؤال از ریاست جمهوری به ایجاد تنش در جامعه منجر می‌شود و صحیح نیست.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که راه حل‌های دیگری به غیر از سؤال از رییس‌جمهور وجود دارد، گفت: اتاق ارزی ایجاد شده و از آن می‌توان در جهت حل مشکلات استفاده کرد، همچنین سابقه سؤال از رییس‌جمهور وجود دارد که تأثیری نکرد، در اینجا بحث ایجاد تنش داخلی و آب به آسیاب دشمن ریختن مطرح است.
بیشتر مشکلات اقتصادی نتیجه خودتحریمی است
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: کشور ایران از امکانات بسیاری برخوردار است و توانایی مقابله با تحریم‌ها را دارد.
حجت‌الاسلام سالک بیان داشت: 80 درصد تأثیرگذاری روی بحث ارز و اقتصاد خود تحریمی است، مدیریت ضعیف یکی از نمونه‌های خودتحریمی است، برخی از مسؤولان با یک بخشنامه مشکلات اقتصادی بسیاری را در کشور ایجاد می‌کنند.
وی تصریح کرد: راه برون‌رفت از تحریم‌ها اقتصاد مقاومتی است و مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی مردمی بودن آن است.
بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی که از لقمه حرام استفاده کند، در برابر فتنه بی‌بصیرت می‌شود، وظیفه راویان نور این است که مردم را نسبت به احکام لقمه حرام آشنا کنند.
وی ادامه داد: امروزه در جامعه جهانی به مخالفت و اهانت به اسلام روی آورده‌اند، اما این مخالفت‌ها نتیجه عکس داده و سبب جذب بیشتر مردم جهان به اسلام شده است.
حجت‌الاسلام سالک با اشاره به این‌که در شرایط جنگ فرهنگی،‌ روانی و اقتصادی قرار داریم، بیان کرد: بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است، مردم مسؤولان را با شاخصه‌های کار و خدمات انجام شده می‌سنجند./914/پ201/ج
ارسال نظرات