۲۱ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۱۳۰۴۹۸
در فضای مجازی؛

یکصد و چهارمین شماره نشریه الکترونیکی پرسمان منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ یکصد و چهارمین شماره نشریه الکترونیکی پرسمان، در فضای مجازی منتشر شد.
نشريه الكترونيكي پرسمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صد و چهارمین شماره نشریه الکترونیکی پرسمان، با موضوعاتی همچون؛ خواندنی‌ها، منو و آینه در فضای مجازی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، نشریه الکترونیکی پرسمان از بخش‌های متنوعی همچون خواندنی ها، آینه، منو، تصویر روز، بورس مقالات، ویژه، مناسبت‌ها، منو، جست‌و‌جو و بانک پرسش و پاسخ تشکیل شده است.

در بخش خواندنی‌های این نشریه الکترونیکی، اطلاع امام زمان علیه‌السلام از اعمال شیعیان، کوئیلو و ادب فارسی، احکام نماز و روزه اساتید و دانشجویان و احکام اعتکاف برای استفاده علاقه‌مندان قابل دسترسی است.

گفتنی است، در قسمت چهل حدیث این نشریه الکترونیکی، احادیثی در مورد مقام و جایگاه حضرت زهرا سلام‌الله علیها نزد خداوند و پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله در منابع اهل سنت جمع‌ آوری شده است.

بایگانی موضوعی و شماره‌ای، آخرین خبرها، گفت‌وگوی زنده، عضویت پرسش و پاسخ، طرح سؤال و ارتباط با ما، پاسخ به سؤالات غیر خصوصی، احکام نماز و روزه دانشجوی مسافر از جمله مواردی است که در بخش منوی این نشریه الکترونیکی قابل دسترسی است.

همچنین در بخش مقالات این نشریه، با مقالاتی همچون؛ گناهان کبیره، اخلاق پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، شیوه‌های همسر یابی، انس با قرآن، نقش قرآن در زندگی، چرا فقط بد حجابی، حزب الله لبنان، صد خاطره شهید، چگونه با تقوا شویم و آخرین دولت آشنا می‌شویم.

در بخش آینه به سه پرسش، درباره دین حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله قبل از بعثت، چرا قبر حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در شام مستقر گشته است در حالی که محل زندگی ایشان مدینه بوده است و افکار کلی دکتر شریعتی در مورد مسایل اسلامی چیست، پاسخ داده می‌شود.

در بخشی از پاسخ به پرسش نخست آمده است؛ دلیلى وجود ندارد که پیامبراکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله لزوماً مى‏بایست مانند دیگران پیش از بعثت از آیین مسیح پیروى کند، زیرا برحسب برخى از شواهد آن حضرت پیش از رسالت نیز تأیید شده از سوی خدا بوده‏اند، یعنى به ایشان به گونه‏اى هرچند به صورت الهام و یا در خواب حقایق غیبى وحى مى‏شده و روح‏القدس همراه ایشان بوده است و براساس وظایف خاصى که خداوند از ایشان مى‏خواسته، عمل مى‏کرده‏اند، لیکن در چهل سالگى به «رسالت» مبعوث گردیدند، یعنى فرشته وحى و پیک الهى برایشان فرود آمد و تبلیغ و دعوت اجتماعى به سوى آیین جدید الهى را بر دوش او نهاد.

همچنین در پاسخ به پرسش دوم می‌خوانیم؛ «حضرت زینب سلام‌الله علیها پس از ورود به مدینه، در مجالس و محافل سخن می‌گفت و مظالم جنایات یزیدیان را بازگو می کرد. فرماندار مدینه ماجرا را به یزید نوشت و او دستور داد زینب سلام‌الله علیها را مخیر سازند تا هر شهری که می‌خواهد (غیر از مکه و مدینه) برود. حضرت زینب به شام رفت و در آن جا اقامت کرد و پس از چندی در همان جا از دنیا رفت. البته برخی احتمال داده اند قبری که در شام است، قبر زینب صغری (ام کلثوم) است، نه قبر زینب کبری.»

علاقه‌مندان به مشاهده و استفاده از نشریه الکترونیکی پرسمان می توانند به نشانی اینترنتی
http://porseman.org/ مراجعه کنند.

گفتنی است، نشریه الکترونیکی«پرسمان» از سال 1382 کار خود را آغاز کرده‌ و اول و پانزدهم هرماه منتشر می‌شود./927/ن602/ق
ارسال نظرات