۰۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
کد خبر: ۱۲۵۷۲۷
امام جمعه اهر:

بسترسازی برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه هر کسی و در هر جایگاهی در برابر پیام مهم رهبری مسؤول است، گفت: بسترسازی برای فعالیت سرمایه گذاران داخلی ضروری است.
حجت الاسلام حاجي زاده، امام جمعه اهر
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تشریح چگونگی تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری در ابتدای سالجاری پرداخت.

وی با بیان این که تولید ملی با حمایت از کار و سرمایه‌گذاران ایرانی رشد و توسعه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات بدون بروکراسی های خسته کننده، توجه و بازنگری جدی در قانون کار و تغییر نگرش نسبت به جایگاه و نقش کارگران و تولیدکنندگان در اقتصاد و صنعت کشور بایستی مورد توجه ویژه مسؤولان اجرایی، نمایندگان و قوه قضائیه باشد.

امام جمعه اهر با بیان این که هر کسی و در هر جایگاهی در قبال پیام مهم رهبری مسؤول است، خاطر نشان کرد: گرایش مردم به مصرف کالاهای تولید داخل، قطعا مانع خروج ارز از کشور و تقویت واحدهای تولیدی و صنعتی و در نتیجه ریشه کن شدن معضل بیکاری در برخی نقاط کشور خواهد شد.

وی لازمه گرایش مردم به مصرف کالاهای تولید داخل را ارتقای کیفیت دانست و افزود: بی‌شک اگر محصولات داخلی به دنبال به دست آوردن بازارهای کشور و حتی خارج است، تولیدکنندگان باید به کیفیت توجه بیشتری داشته باشند، بایستی جنس ایرانی در جهان با کیفیت برتر شناخته شود.

امام جمعه اهر کنترل واردات برخی کالاهای غیرضروری و مشابه داخلی، مبارزه با قاچاق کالا، به‌روز رسانی واحدهای تولیدی و صنعتی با استاندارهای روز بین المللی و در نهایت کاهش قیمت تمام شده را از عوامل مهم در افزایش تولید ملی دانست و گفت: همه مسوولان و دست اندرکاران باید در بحث تولیدات داخلی و مسائل اقتصادی کشور بیش از پیش تلاش کنند.

وی با اشاره به دیدگاه مبانی قرآنی و احکام الهی مبنی بر اهمیت کار و تولید در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: در اسلام بیکاری و وابستگی به ممالک کفر مذموم است، در شرایطی که کشور دارای عظیم ترین منابع انسانی، انرژی و طبیعی است، شایسته نیست که هنوز در برخی کالاها وابسته بوده و خودکفا نباشیم.

حجت الاسلام حاجی زاده بهره مندی از تمامی ظرفیت های موجود در کشور و استفاده از نیروی جوان و خلاق جامعه را برای تحقق توصیه های رهبری ضروری دانست و گفت: همراه با توسعه اقتصادی و صنعتی کشور، نباید از فرهنگ مصرف و قناعت غافل بود./935/ت302/س
ارسال نظرات