۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۱:۴۲
کد خبر: ۱۲۲۱۵۷
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی:

مبلغان به مفاهیم قرآنی و روایی مجهز شوند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، تجهیز مبلغان به مفاهیم قرآنی و روایی را ضروری دانست و افزود: گرچه دوره‌هایی در این راستا برگزار می شود اما جوابگوی نیاز مبلغان نیست.
حجت الاسلام زادهوش

ب
ه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد زادهوش، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی بشیران جوان که شب گذشته در نمازخانه مرکز آموزش‌های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، طرح بشیران جوان را موفقیت آمیز توصیف کرد و گفت: این طرح، تعمیق در امر تبلیغ را به همراه خواهد داشت.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه در طول مدت طرح بشیران جوان انتقاداتی به این طرح شده است، ابراز کرد: انتقادات بیشتر معطوف به این است که مبلغان در سال های نخستین دوران تحصیل خود هستند و توان کافی برای جوابگویی به شبهات دینی را ندارند.

حجت الاسلام زادهوش ادامه داد: نیاز گسترده در امر تبلیغ دینی و باور به طلاب جوان و شایسته که با ایمان و اعتقاد خود وارد این عرصه شده اند با گذراندن دوره های آموزشی در نظر گرفته شده می توانند تاثیر به سزایی در جامعه داشته باشند.

وی وظیفه مسوولان طرح بشیران جوان را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: امروز این طرح جایگاه مناسبی را در کشور به دست آورده است و تداوم این مسیر مستلزم دقت مسوولان در جهت دانش افزایی و آماده کردن مبلغان است.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، خواستار تحصیل و علم اندوزی هر چه بیشتر مبلغان این طرح شد و عنوان کرد: توجه به علم و دانش پشتوانه ای برای حرکت های دینی امروز و فردای مبلغان است و هر چه یک مبلغ عالم تر باشد تاثیر گذاری او بر مخاطب و جامعه بیشتر خواهد بود.

حجت الاسلام زادهوش، در ادامه از عملکرد آموزشی حوزه علمیه انتقاد کرد و افزود: نظام آموزشی حوزه مبلغ پرور نیست و کسانی که در این زمینه به موفقیت رسیده اند حاصل تلاش خودشان بوده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم این نقیصه با برگزاری دوره های آموزشی و تکمیلی معاونت آموزش حوزه که برای مبلغان در نظر گرفته است برطرف شود، تا کسانی که وارد عرصه تبلیغ می شوند بتوانند تاثیر گذار باشند.

حجت الاسلام زادهوش، تجهیز مبلغان به مفاهیم قرآنی و روایی را ضروری دانست و تصریح کرد: گرچه دوره هایی در این راستا برگزار می شود اما جوابگوی نیاز مبلغان نیست.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی قم، ادامه داد: جامعه نیازمند این دو منبع اصیل الهی است و وظیفه مبلغان است تا مردم را با این منابع گرانقدر آشنا کنند.

حجت الاسلام زادهوش در پایان خاطرنشان کرد: جایگاه قرآن و حدیث باید در فرهنگ اسلامی تبیین شود و کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند تعدادشان اندک است./927/پ202/ع

ارسال نظرات