۱۱ دی ۱۳۹۰ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۱۹۷

نام‌نویسی شش روحانی در حوزه انتخابیه «تبریز، اسکو و آذرشهر»

خبرگزاری رسا ـ فرماندار تبریز در جمع خبرنگاران گفت: هر شش داوطلب روحانی در استان آذربایجان شرقی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نام نویسی کرده اند.
محمود چمني فرماندار تبريز محمود چمني فرماندار تبريز نشست مطبوعاتي فرماندار تبريز محمود چمني فرماندار تبريز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمود چمنی، فرماندار تبریز، شب گذشته(10 دی) در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: پس از پایان مهلت نام‌نویسی داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس نهم، 122 نفر کاندیدای انتخابات از حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر بودند که از این تعداد 119 نفر از تبریز و 9 نفر از ستاد انتخابات وزارت کشور در تهران نام نویسی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه دو نفر نتوانسته‌اند مدارک خود را تکمیل کنند، گفت: با توجه به نقص مدارک آن دو نفر، نام ایشان از سامانه نام نویسی وزارت کشور حذف شده است.

فرماندار تبریز همچنین با اشاره به ترکیب سنی داوطلبان نمایندگی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر گفت: جوان‌ترین داوطلب 30 سال و مسن‌ترین داوطلب 59 سال سن دارد که در بررسی ترکیب کاندیداها شش نفر از کل داوطلب‌ها روحانی و هفت نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه هر شش داوطلب روحانی در استان آذربایجان شرقی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نام نویسی کرده اند، تصریح کرد: 23 نفر از کاندیداها سن بین 41 تا 45 سال، 21 نفر بین 46 تا 50 سال، 18 نفر بین 51 تا 55 سال و پنج نفر سنشان مابین 56 تا 60 سال قرار دارد.

فرماندار تبریز با اشاره به این موضوع که 22 نفر از داوطلبان دارای مدرک دکترا و بقیه دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند، افزود: در بین این داوطلب‌ها پنج نفر از نمایندگان کنونی مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه تبریز قرار دارند و یکی از نمایندگان نیز از انتخابات انصراف داده است.

چمنی ادامه داد: 17 نفر از کاندیداهای دوره‌های قبل انتخابات مجلس در این دوره نام نویسی کرده اند که تنها یک نفر از مدیران مستعفی استان در این دوره از انتخابات حضور دارد، افزون بر اینکه نمایندگان حوزه انتخابیه اهر و کلیبر که سابقه نمایندگی دارند، در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر نام نویسی کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح بندهای مختلف قانون انتخابات شور پرداخت و اظهار داشت: قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی 100 فصل و 94 ماده دارد که طبق برنامه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوازدهم اسفندماه سال جاری برگزار خواهد شد..

فرماندار تبریز در ادامه از آغاز به کار کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات تبریز با حضور خبرنگاران تمامی نشریات، مطبوعات و خبرگزاری های استان خبر داد و گفت: همکاری اصحاب رسانه از آغاز صدور فرمان انتخابات در این شهرستان بسیار ارزشمند بود و امید است تا پایان با همین روال ادامه یابد.

چمنی گفت: ارتقای اعتماد میان مردم و مسؤولان، تبیین اهمیت حضور پرشور مردم در انتخابات و تشریح مواضع دشمنان در قبال نظام جمهوری اسلامی ایران رسالتی است که اصحاب رسانه در هر انتخاباتی در طول سال های گذشته به صورت خودجوش پیگیری کرده‌اند.

فرماندار تبریز نقش رسانه ها در برگزاری سالم انتخابات را امری بدیهی دانست و ادامه داد: هر چه قدر رسانه ها مردم را از روند و چگونگی برگزاری انتخابات از زمان نام‌نویسی داوطلبان، کیفیت انتخابات، شرایط انتخابات کنندگان و انتخاب شوندگان، نحوه تشکیل هیئت های اجرایی، تبلیغات و قوانین مرتبط با این بحث، جرایم و تخلفات، شکایات و چگونگی رسیدگی و مجازات که در فصول دوم تا نهم قانون آمده، مطلع کنند، به همان میزان انتخابات سالم خواهیم داشت./935/پ‌202/س
ارسال نظرات