۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۴۱
کد خبر: ۱۰۳۳۸۰

الگوی اسلامی ایرانی از دیدگاه مقام معظم رهبری منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کتاب تبیین الگوی اسلامی ایرانی از دیدگاه مقام معظم رهبری منتشر شد.
كتاب، كتابخواني


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب ضرورت تبیین الگوی اسلامی ایرانی پشرفت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت افشین عادلی منتشر شد.

در مقدمه این کتاب می خوانیم: مجموعه حاضر برگی از دیدگاه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت تبیین، هدف، تعاریف، تحول و پیشرفت، فرایند تحقق، دیدگاههای علمی، اقتصادی، فرهنگی و کلیه ملاحظاتی است که با توجه به تعالیم آسمانی و پشتوانه تمدن این کشور ایجاب می نماید که از الگویی مستقل، کامل، و پیشرو در جهت جامعه ای معنوی همراه با قدرت استفاده نماییم تا مبنای استفاده افراد مکلف به تبیین این الگو در کشور قرار گیرد.

در این کتاب بیانات مقام معظم رهبری در بیش از چهل عنوان دسته بندی شده است. در بخشی از آن پیرامون هدف از تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت می خوانیم: پیشرفت کشور و تحولى که به پیشرفت منتهى می شود، باید طورى برنامه‏ریزى و ترتیب داده شود که انسان بتواند در آن به رشد و تعالى برسد؛ انسان در آن تحقیر نشود. هدف، انتفاع انسانیت است، نه طبقه‏اى از انسان، حتّى نه انسانِ ایرانى. پیشرفتى که ما میخواهیم بر اساس اسلام و با تفکر اسلامى معنا کنیم، فقط براى انسان ایرانى سودمند نیست، چه برسد بگوئیم براى طبقه‏اى خاص. این پیشرفت، براى کل بشریت و براى انسانیت است.

در بخش متولیان تنظیم نقشه پیشرفت کشور می خوانیم: وظیفه نخبگان فکری و فرهنگی جامعه و حوزه و دانشگاه، مدیریت این تحول است نه باید تحولات را سرکوب کرد نه باید تسلیم هر تحولی شد.

این کتاب به همت معاونت برنامه ریزی و نظارات راهبردی رییس جمهور در 58 صفحه تهیه شده است و به بیان ضرورت های ترسیم الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت پرداخته است. /909/ن602/ع

ارسال نظرات