۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۷۵۵۸۹۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد مطرح کرد؛

اهمیت وظیفه‌شناسی در انجام مسئولیت‌ها

اهمیت وظیفه‌شناسی در انجام مسئولیت‌ها
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد تبیینی از واقعه احد و رویدادهای آن دوران ارائه و بر اهمیت وظیفه‌شناسی در انجام مسئولیت‌ها تأکید کرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در محفل معارفی شب گذشته حرم مطهر بانوی کرامت، ضمن اشاره به سالروز جنگ احد و شهادت ۷۰ نفر از اصحاب رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله در این واقعه، اظهار داشت: اطاعت از پیامبر یکی از دستورات مهم قرآنی است که خداوند متعال در آیات متعدد آن را در کنار اطاعت از خود قرار داده، می‌فرماید؛ «أَطِیعُوا اللَّهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الْأَمْرِ مِنْکُمْ».

وی افزود: نه‌تنها اطاعت از پیامبر همچون سایر دستورات الهی لازم‌الاجراست، بلکه، قرآن کریم در آیه شریفه «مَنْ یُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطَاعَ اللَّهَ» [۱] از آن به اطاعت از خدا یاد می‌کند و سرپیچی از دستور پیامبر را سرپیچی از دستور خدا می‌نامد؛ در جنگ احد که در ابتدا پیروزی از آن مسلمانان بود به‌خاطر نافرمانی و اطاعت‌نکردن از پیامبر به‌گونه‌ای دیگر رقم خورد.

سخنران محفل معارفی حرم مطهر تصریح کرد: اگر مسلمانان امروز به اطاعت از خدا و پیامبر اهتمام ورزند، طعم آن را با سربلندی، عزت، کرامت و شرافت خواهند چشید؛ اما نافرمانی از دستور خدا و پیامبر سقوط در دنیا و آخرت را به دنبال خواهد داشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در ادامه تبیینی از واقعه احد و رویدادهای آن دوران ارائه و بر اهمیت وظیفه‌شناسی در انجام مسئولیت‌ها تأکید نمود و یادآور شد: قرآن کریم در آیه ۱۵۲ سوره مبارکه آل‌عمران در تبیین واقعه جنگ احد مسلمانان را به دو دسته تقسیم می‌کند و می‌فرماید؛ برخی دنبال دنیا و برخی دنبال آخرت هستند؛ امروز نیز یک عده تمام هم‌وغم خود را بر آبادسازی دنیا استوار ساخته‌اند.

وی با بیان این که امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام آن کسی است که در صحنه احد با این که زخم‌های متعددی برداشته بود، ثابت‌قدم و استوار ایستاد و از رسول‌الله صلی‌الله علیه و آله نیز حفاظت نمود، اظهار داشت: ملت ایران ملت حسینی و علوی است و هیچ میانه‌ای با فرار از صحنه نبرد ندارد؛ جوانان این مرزوبوم که در مکتب علوی و حسینی تربیت شدند، حماسه‌های بزرگی را در سالیانی نه‌چندان دور رقم زدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نظری منفرد در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به اهمیت اطاعت از دین و ارزش‌های الهی، با تأکید بر این که خسارت نافرمانی از دستور خدا و پیامبر به خود انسان بر می‌گردد، خاطرنشان کرد: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله با مشاهده شهادت حضرت حمزه اندوه بزرگی بر ایشان عارض شد و فرمودند؛ «والله ما وقفت موقفا قط أغیظ علی من هذا المکان».

 [1] – آیه ۸۰ سوره نساء

ارسال نظرات