۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۷۵۵۸۳۰

گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران

گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران
جلسه استماع در کنگره آمریکا با موضوع «بهره‌برداری جنسی آنلاین از نوجوانان» برگزار شد و مرور صحبت‌های رد و بدل شده نمایندگان در این جلسه نشان می‌دهد تا چه اندازه والدین باید مراقب خوراک فضای مجازی کودکان خود باشند.

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران نوجوان که زاکربرگ را غافلگیر کرد! چهارشنبه ۳۱ ژانویه(۱۱ بهمن ۱۴۰۲) جلسه استماعی با موضوع «بهره‌برداری جنسی آنلاین از نوجوانان» با حضور مدیران ابررسانه‌های اجتماعی در کمیته امور قضایی مجلس سنای آمریکا برگزار شد.

یکی از لحظات قابل توجه در این جلسه زمانی رخ داد که یک سناتور به نام هاولی از زاکربرگ پرسید که آیا تا کنون از خانواده‌هایی عذرخواهی کرده است که عزیزان خود را در ارتباط با پلتفورم‌های شرکت او از دست داده‌اند. هاولی گفت: «خانواده شماری از قربانیان امروز اینجا حاضرند.

آیا تا کنون از قربانیان عذرخواهی کرده‌اید؟ آیا می‌خواهید اکنون این کار را انجام دهید؟ بفرمایید، تصویر شما در تلویزیون ملی پخش می‌شود. دوست دارید ‌اکنون از قربانیانی عذرخواهی کنید که محصول شما به آنها آسیب‌زده است؟» زاکربرگ رو به حضار گفت: «من به خاطر همه آنچه که پشت سر گذاشته‌اید متأسفم. واقعاً هولناک است.

هیچ کس نباید آنچه را که خانواده‌های شما متحمل شده، تجربه کند...» سناتور «لیندزی گراهام» عضو ارشد کمیته، زاکربرگ را خطاب قرار داده و گفت که وی و دیگر رهبران فناوری که در کنار او نشسته‌اند، مسئول بیماری‌ها و مشکلات رسانه‌های اجتماعی هستند. گراهام گفت: «آقای زاکربرگ، شما و کمپانی‌هایی که امروز در پیشگاه ما حاضر هستید، می‌دانم که شما قصد نداشتید به این نقطه برسیم اما به هر حال دستان شما به خون آلوده است.»

گزارش کنگره آمریکا از آثار منفی اینستاگرام بر روی دختران

مرور صحبت های رد و بدل شده نمایندگان، خانواده ها و مدیر این شرکت نشان می دهد که تا چه اندازه والدین باید مراقب خوراک فضای مجازی کودکان خود باشند و با تربیت صحیح و منطقی، فرزندان خود را از آسیب های فضای مجازی که به تعبیر رهبر انقلاب، قتلگاه جوانان شده است، پیشگیری کنند.

به راستی اختلالات فرهنگی امروز جامعه ما همچون فتنه تحمیلی کشف حجاب، تجمل گرایی و فتنه هایی همچون اغتشاشات ۱۴۰۱ تا چه اندازه ریشه در عدم مدیریت و استفاده نادرست از فضای مجازی دارد و در این میان حوزه های علمیه، دستگاه های فرهنگی کشور و به خصوص خانواده ها چه نقشی دارند؟ 

تعداد بازدید : 1
ارسال نظرات