۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۷۵۵۷۱۲
مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم:

آماده ارائه ظرفیت های مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم

آماده ارائه ظرفیت های مرکز تخصصی مهدویت به آموزش و پرورش هستیم
مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم در دیدار دبیر ستاد همکاریهای حوزه علمیه و آموزش و پرورش آمادگی مرکز برای ارایه متون فاخر مهدوی با ادبیات کودک و نوجوان جهت تروج فرهنگ مهدوی در مدارس سراسر کشور را اعلام کرد.

به  گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، در نشست حجت الاسلام حمید نیکزاد با مدیر و معاونان مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم ظرفیت ها و زمینه های همکاری و تولیدات محتوایی و دوره های تربیت مربی مرکز مورد بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی، مدیر مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه تنها مرکزی است که واحد کودک و نوجوان داشته و به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کند این مرکز است گفت: به لطف خداوند فعالیت‌های خوبی شکل گرفته است که از جمله‌ی آنها می‌توان به پیشینه‌ی همکاری با آموزش و پرورش در تدوین درس‌نامه‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اشاره کرد زیرا سعی ما این بود که کارهای آموزشی و پژوهشی مرکز، همگام با آموزش و پرورش باشد. در زمینه‌ی مسابقات نیز سعی کردیم با توجه به فضای آموزش و پرورش کتاب‌های کوچک پیک مسابقه‌ای اجرا کنیم که به لطف خداوند استقبال خوبی از مدارس تاکنون داشته‌ایم.

در ادامه حجت الاسلام یوسفیان معاون کوک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت گفت: در مسیر پژوهش، برای مهد و پیش‌دبستان نیاز احساس شد، لذا تصمیم گرفتیم برای این بخش، درس‌نامه بنویسیم اما متوجه شدیم که اگر بتوانیم آموزش‌ها و حیطه‌های مختلف را تطبیق دهیم و به ‌صورت یکپارچه درس‌نامه تدوین شود بهتر است. بنابراین از جهت تکنولوژی آموزشی، سیستم کشورهای مختلف نظیر ژاپن و آلمان را مطالعه کردیم.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما بر مبنای عقیده و اشتراک فکری ادیان و انسان‌ها بود لذا محتواهای آموزشی ادیان مختلف مانند یهود و مسیحیت را نیز بررسی کردیم اما در کنار آن سعی کردیم یک بررسی و آسیب‌شناسی راجع به محتواهای مهد و پیش‌دبستانی‌های کشور داشته باشیم. لذا برآیند همه‌ی این اقدامات و حاصل زحمات کارهای پژوهشی به طرح یاران آفتاب منجر شد.

معاون کوک و نوجوان مرکز تخصصی مهدویت افزود: ما سالها در زمینه مهدویت کار کرده‌ایم و معتقدیم که دریچه رسیدن به تعالی و رشد انسان، حجت خداست. طبق بررسی ما عقیده مشترک تمام انسان‌ها نیز اتفاقا در همین نقطه نهفته است و علامه طباطبایی نیز به این موضوع اشاره داشته‌اند. در واقع از نگاه ما رسیدن به فطرت الهی، توجه به امام زمان از زمان کودکی است.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام نیکزاد با ابراز خرسندی از برنامه های فاخر مرکز تخصصی مهدویت مخصوصا در عرصه کودک و نوجوان خواستار تعامل بیشتر این مرکز با ستاد و نیز معاونت های وزارت آموزش و پرورش جهت ترویج فرهنگ مهدویت شد

وی همچنین فرهنگیان و خانواده های آنان را ظرفیت مناسبی جهت توانمند سازی و آشنایی با مباحث مهدوی جهت شبهه زدایی دانست و گفت: معلم توانمند و آشنا با اصول و روش های ترویج مهدویت می تواند بسیاری از شبهات را پاسخگو باشد و مناسب ترین مرکز برای اگاهی بخشی مهدی همین مرکز است.

ارسال نظرات