۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۷۵۵۷۰۶
رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان:

خنثی کردن توطئه رسانه ای دشمنان از اهداف اجلاس ACD است

خنثی کردن توطئه رسانه ای دشمنان از اهداف اجلاس ACD است
دولت‌یار با اشاره به برگزاری اجلاس اتاق های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا، گفت: مهمترین دستاورد این اجلاس خنثی کردن فضای رسانه ای ملتهب علیه کشور است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، مصطفی دولت‌یار رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان، در نشست خبری دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا (ACD)، با بیان اینکه این اجلاس معمولا باید در پایتخت کشورها برگزار شود، گفت: تلاش کردیم با هدف معرفی بیشتر ظرفیت‌های استان اصفهان و با مساعدت و موافقت مسؤولان مربوطه، این اجلاس در اصفهان برگزار شود، اصفهان ظرفیت‌های ناشناخته زیادی دارد و زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های اصفهان کمتر مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه اصفهان یک شهرجهانی است، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های جهانی اصفهان را از قوه به فعل درآورده و به دنیا معرفی کنیم. بغیر از زیرساخت‌ها توانمندی‌های اصفهان در همه بخش‌ها و حوزه‌ها که اصفهان حرفی برای گفتن دارد، نیازمند تقویت ظرفیت‌های مدیریتی هستیم تا بهتر و بیشتر از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

دولت‌یار ادامه داد: خدمات وزارت خارجه به فعالان اقتصادی بسیار گسترده است، سفارتخانه‌های ما در برگزاری این اجلاس و دعوت مهمانان خارجی فعالیت گسترده و شایسته‌ای انجام دادند و وزارت خارجه در تلاش است تسهیل کننده معرفی اصفهان به کشورهای مختلف جهان باشد.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان اظهار کرد: بزرگترین و مهمترین دستاورد این اجلاس این است که فضای رسانه‌ای ملتهبی که علیه کشور ما صورت گرفته است را می‌تواند خنثی کند و به تعداد زیادی از صاحبان مناسب تجاری و اقتصادی که در اصفهان حاضر می‌شوند نشان بدهد اصفهان شهری توسعه یافته و کم نظیر از نظر اقتصادی، تجاری، فرهنگی و هنری است.

دولت‌یار در ادامه افزود: افراد حاضر در این اجلاس از صاحبان نفوذ در کشورهای خود هستند و این فرصتی است برای ما که با رایزنی و ارتباط با این افراد بسترهای ارتباط مناسب و گسترده در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری را فراهم آوریم.

خنثی کردن توطئه رسانه ای دشمنان از اهداف اجلاس ACD است

اصفهان در مسیر جهانی شدن در عرصه اقتصاد

در ادامه این نشست امیر کشانی رییس اتاق بازرگانی اصفهان، با بیان اینکه اجلاس بین المللی اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا از شهریور سال گذشته مقرر شد به میزبانی اصفهان برگزار شود، گفت: اجلاس اول به صورت مجازی بوده و اجلاس دوم به صوت کاملا حضوری در اصفهان است و حضور این تعداد از نمایندگان اتاق‌های بازرگانی یک رکورد محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه مجمع ﮔﻔﺘﮕﻮی ﻫﻤﮑﺎری آﺳﯿﺎ ﺑﺮ ﭘﺎﯾﻪ ﮔﻔﺘﮕﻮ ﺷﮑﻞ ﮔﺮﻓﺘﻪ و ﺳﻌﯽ دارد ﺗﺎ ﻓﺎرغ از ﻣﺒﺎﺣﺜﺎت و ﻣﺸﺎﺟﺮات ﺳﯿﺎﺳﯽ، راﻫ ﻬﺎی ﺟﺪﯾﺪی را ﺑﺮای اﯾﺠﺎد ﻫﻤﮑﺎری ﺑﺎ ﺗﻤﺮﮐﺰ ﺑﺮ ﻣﺴﺎﺋﻞ ﺗﻮﺳﻌﻪای و اﻗﺘﺼﺎدی، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﺗﻘﻮﯾﺖ کند، ادامه داد: آموزش‌های فراتر از آموزش‌های آکادمیک در حوزه بازرگانی، دفاع از بخش خصوصی و ارتباطات تجاری داخلی و خارجی از وظایف اتاق‌های بازرگانی است، موضوعی که خیلی مورد توجه اتاق‌های بازرگانی کشور نبوده است و ما تلاش کرده‌ایم به این موضوع بیشتر بپردازیم.

کشانی با اشاره به سطح بالای آموزشی اتاق بازرگانی اصفهان، خاطرنشان کرد: دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا یک فرصت بسیار مهم برای اصفهان است و از میان گزینه‌های مطرح دیگری تلاش کردیم تا میزبان این اجلاس باشیم و بتوانیم برای اتاق بازرگانی اصفهان رشد ایجاد کنیم.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان، موضوعات این اجلاس را در قالب پنج دسته شامل «کشاورزی و امنیت غذایی»، «سرمایه گذاری»، «فناوری و دانش بنیان»، «گردشگری» و «توسعه پایدار» عنوان کرد و گفت: مجمع اتاق‌های بازرگانی آسیا با احتساب ایران ۳۵ عضو دارد، ۳۲ کشور به صورت رسمی به دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان دعوت شده‌اند.

وی تصریح کرد: روابط دوجانبه و چندجانبه از انواع روابط اقتصادی و تجاری هستند و در روابط دوجانبه اهداف کوتاه و میان مدت هدف‌گذاری می‌شود و در روابط چندجانبه اهداف بلندمدت هدف‌گذاری می‌شود. در چند سال اخیر بررسی روابط چندجانبه مغفول واقع شده است و برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع‌ گفت‌وگوی آسیا یک فرصت بسیار خوب در این زمینه است.

کشانی با تأکید بر ضرورت تعامل با  اتاق های بازرگانی کشورهای مختلف، اظهار کرد: سه ساله آینده ما اصفهان جهانی را به معرض نمایش خواهیم گذاشت و اصفهان یک فرصت بی‌نظیر اقتصادی برای کشور ما خواهد بود و ما تمام تلاش خود را برای تقویت اصفهان خواهیم کرد.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان به حضور قطعی ۲۵ رییس اتاق بازرگانی کشور در دومین اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا اشاره کرد و گفت: باتوجه به خصوصی بودن اتاق‌های بازرگانی مرسوم نیست مقامات دولتی در این اجلاس حاضر باشند و برای این اجلاس نیز همین موضوع در نظر گرفته شده است.

وی حوزه تجارت بین‌المللی را از مهمترین مسائل اتاق بازرگانی اصفهان برشمرد و تصریح کرد: با برگزاری اجلاس اتاق‌های بازرگانی عضو مجمع گفت‌وگوی آسیا ما نقطه عزیمتی در اتاق بازرگانی ایجاد کرده‌ایم تا ارتباطات بین المللی اتاق بازرگانی اصفهان را که پیش از این ضعیف بوده است تقویت کنیم. یکی از موضوعات مهمی که در این اجلاس می‌تواند نقطه عطف ایجاد کند مسأله محیط زیست و تأثیر بر محیط زیست است که به آن قطعاً توجه خواهد شد.

گفتنی است دومین اجلاس اتاق های بازرگانی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تاریخ ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان، در شهر اصفهان برگزار می شود./1304/

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات