۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۵۵۱۷۷
رئیس مجمع نمایندگان طلاب:

عملیات وعده صادق دل ملت ایران را شاد کرد/آماده جانفشانی هستیم

عملیات وعده صادق دل ملت ایران را شاد کرد/آماده جانفشانی هستیم
رئیس مجمع نمایندگان طلاب گفت: نیروهای توانمند نظامی ایران در عملیات وعده صادق با تسلیحاتی پیشرفته، انتقامی عزتمندانه از رژیم صهیونیستی گرفته و ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دل دشمن، دل ملت بزرگ ایران را شاد کردند. 
به گزارش خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک عملیات مقتدرانه وعده صادق، به آیه 17 سوره انفال اشاره کرد و اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ مَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لَكِنَّ اللَّهَ رَمَی / هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد [تا آنان را هلاک کند]»؛ لذا پیروزی بزرگ سپاه اسلام و مقتدر را به تمام آحاد ملت شریف ایران، خاصه فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه ای و نمایندگان طلاب و فضلا تبریک و تهینت عرض می نماییم.
 
وی ابراز داشت: این عملیات انتقام جویانه و بازدارنده که عملیاتی قانونی، شرعی و پذیرفته شده در عرف سیاسی و نظامی بوده است، عملیاتی پیچیده، تأثیرگذار و راهگشا برای نابودی آینده اسرائیل بوده و نیروهای توانمند نظامی ایران با تسلیحاتی پیشرفته، انتقامی عزتمندانه از رژیم صهیونیستی گرفته و ضمن ایجاد یأس و ناامیدی در دل دشمن، دل ملت بزرگ ایران را شاد نمودند. 
 
رئیس مجمع نمایندگان طلاب خاطرنشان ساخت: ای کاش افراد غرب زده‌ای که روزی می گفتند تسلیحات به چه کار ما خواهد آمد، بودند و می دیدند که این قدرت نظامی، چه عزتی برای ایران اسلامی به وجود آورده است.
 
نماینده طلاب و فضلای همدان بیان داشت: به فرماندهی کل قوا و به سپاه و ارتش اعلام آمادگی می کنیم که در هر کجا و هر نقطه برای جانفشانی و دفاع از ایران اسلامی و حاکمیت ولایت فقیه و نظام اسلامی حضور پیدا می نماییم.
 
حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در بخش دیگر از سخنان خود به شعار سال اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب، امسال را سال جهش تولید با مشارکت مردمی اعلام کرده اند و قطعا مجمع نمایندگان طلاب باید برای این مسئله برنامه داشته باشد.
 
رئیس مجمع نمایندگان طلاب در پایان به برخی اتفاقات اخیر کشور هم پرداخت و خاطرنشان ساخت: برخی افراد معلوم الحال و خودخوانده در اتفاقات اخیر کشور، لجن پراکنی هایی داشته اند و مشخص نیست تا کی باید در مقابل این افراد مماشات و سکوت انجام بگیرد؛ مگر قم خاستگاه انقلاب نیست؟ مگر در قبال شهدا مسئول نیستیم؟ مجمع نمایندگان طلاب خدمت مسئولان مربوطه خواهیم رسید و این مسائل را پیگیری خواهد کرد.
 
همچنین در ابتدای این جلسه حجت الاسلام عباسی نماینده طلاب و فضلای مرند و جلفا به عنوان ناطق اول پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز تخریب بقیع و تبریک عملیات وعده صادق گفت: بلوغ و رشد تفکر انقلابی در حوزه علمیه قم از کلیدواژه های فرمایشات رهبر معظم انقلاب خطاب به نمایندگان طلاب و فضلا بوده و باید در این مسئله برنامه ریزی های بهتری صورت بپذیرد.
 
وی اظهار داشت: ما در چند وقت گذشته مسائلی همچون داستان طلبه ناهی منکر در درمانگاه قم، ماجرای آیت الله صدیقی صدیقی و داستان سخنان حجت الاسلام والمسلمین پناهیان را داشته ایم که برخی موضع گیری ها از روی دلسوزی بوده است؛ اما سوال اینجاست آیا این حد از موضع گیری برخی اشخاص، مشکوک نبوده است؟ آیا برخی از این افراد در مسائل به مراتب مهمتر که به دین و نبی مکرم اسلام (ص) جسارت شد، اینگونه واکنش داشته اند؟ چرا صدایی از این افراد به گوش نرسید؟
 
نماینده طلاب مرند و جلفا ابراز داشت: برخی از افراد پس از این مسائل از آب گل آلود ماهی گرفته و توهین و جسارت به ساحت ولی امر مسلمین داشته اند و حرف هایی زده اند که شایسته خود این اشخاص بوده است.
 
حجت الاسلام عباسی در پایان خاطرنشان ساخت: اشخاصی همچون آیت الله صدیقی و حجت الاسلام والمسلمین پناهیان مورد اعتماد بزرگان بوده و ما به عنوان نمایندگان طلاب باید پشت پرده ها را شناخته و به تبیین مسائل بپردازیم.
 
در ادامه، حجت الاسلام نورزاده، نماینده طلاب و فضلای نکا نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: شهرستان نکا دارای 500 شهید دفاع مقدس بوده که 31 نفر از این شهدای والامقام، روحانی بوده و همچنین شش شهید مدافع حرم نیز تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
 
وی ضمن تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق، اظهار داشت: امروز با وجود چنین عملیات بزرگ و عزتمند، خودتحقیری را از برخی افراد مشاهده می کنیم که مایه تأسف است.
 
نماینده طلاب نکا با بیان این مطلب که 426 طلبه از نکا در قم حضور دارند، ابراز داشت: تقویت صندوق قرض الحسنه طلاب و فضلای نکا از کارهای ما بوده که بحمدالله تمام طلاب، وام دریافت کرده اند و موجودی مناسبی در این صندوق وجود دارد.
 
حجت الاسلام نورزاده خاطرنشان ساخت: آمار دقیق و واقعی طلاب و فضلا از مشکلاتی است که تمام نمایندگان طلاب و فضلا با آن مواجه بوده و راهکاری را در کمیسیون طرح و برنامه ارائه کرده ایم و می توان از طریق مرکز خدمات حوزه، مرکز مدیریت حوزه و مجمع نمایندگان طلاب این مشکل را حل نمود.
 
وی بیان داشت: یکی از مشکلات امروز جامعه، مسئله عفاف و حجاب است که آموزش محتوای مناسب برای مبلغان از ضروریات بوده و می توان با آموزش مسئله تحریک احساس، اقناع اندیشه و تغییر رفتار کارهای خوبی را انجام داد.
 
نماینده طلاب نکا در پایان اظهار داشت: اعزام طلاب به مدارس و حمایت از مبلغان از دیگر ضروریات در این مسئله بوده که متأسفانه شاهد پشتیبانی غیرکافی از مبلغان هستیم.
 
گفتنی است، در این جلسه طرح تفصیلی نماینده ولی فقیه در آموزش و پرورش مورد بررسی نمایندگان طلاب قرار گرفت.
ارسال نظرات