۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۷۵۵۱۶۱
آیت الله اعرافی:

موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند

موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند
آیت الله اعرافی بر لزوم استیفای حق و حقوق موقوفات تأکید کرد و تحقق این مهم را نیازمند همراهی مسئولان ادارات و مردم دانست.

 به گزارش سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا،  آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام اسکندری مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، اظهار کرد: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند.

مدیر حوزه های علمیه کشور بر لزوم پایبندی ادارات به حق و حقوق موقوفات تآکید کرد و گفت: مسئولان ادارات باید با وقف همراهی کنند تا نیات واقفان محقق شود؛ مردم نیز حقوق موقوفه ها را بدهند، البته در طبقات پایین‌تر جامعه نیازمند ملاحظه هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر به درستی از وقف استفاده شود، این سنت حسنه می‌تواند تحولات خوب و مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

در ادامه حجت الاسلام عباس اسکندری نیز اظهار کرد: اوقاف در قم از ظرفیت های خوبی برخوردار است و با حمایت لازم می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت از اوقاف هستیم، مطرح کرد: در استان قم برخی پروژه‌های اقتصادی را آغاز کردیم که در صورت بهره‌برداری و واگذاری آن‌ها موقوفات درآمد بهتری خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از علت‌هایی که در دوره صفویه وقف رشد کرد این بود که در آن دوره حتی دست‌اندرکاران نیز به وقف پایبند بودند، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های ما همکاری با حوزه‌های علمیه است.

ارسال نظرات