۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۳
کد خبر: ۷۵۴۸۹۷
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار مطرح کرد؛

دولت‌های قبل دغدغه اجرای مسائل دینی نداشتند/ لزوم برخورد قاطع با ناهنجاری ها

دولت‌های قبل دغدغه اجرای مسائل دینی نداشتند/ لزوم برخورد قاطع با ناهنجاری ها
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با بیان اینکه مسئولان کشور باید قبل از مردم دغدغه اجرای مسائل دینی را داشته باشند، بر لزوم مقابله با ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، دکتر آقامیری استاندار قم با آیت‌الله فاضل لنکرانی در محل مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار نیز با تبریک سال جدید اظهار داشت: امروز مردم فداکار ما در شرایط حاد اقتصادی قرار دارند؛ استاندارشان فعال و پویا که به مردم خدمت می‌کند می‌تواند تسکین وضعیت مردم باشد؛ مردم اخبار را می‌شنوند و پیگیری‌های شما را می‌بینند.

وی ابراز امیدواری کرد: وقتی خدای تبارک و تعالی ببیند یک مسئول با تمام وجود در میدان است، درحقش لطف و عنایت کرده و راه توفیق را برای او باز می‌کند، استانداری که در دسترس مردم باشد و مردم به راحتی بتوانند مشکلاتشان را خدمتش مطرح کنند.

آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به طرح‌هایی که استانداری در ماه‌های گذشته اجرا کرده است گفت: طرح کاسب امین بسیار خوب است؛ این طرح جلوی بسیاری از سوء استفاده‌ها، دلال بازی‌ها وخیانت‌ها را می‌گیرد خواهش می‌کنم این طرح را توسعه دهید تا قیمت‌ها در یک نرخ معقولی ثابت باقی بماند. انتظار از یک استاندار همین است که مراقبت کند اجناس به اندازه کافی در استان باشد و قیمتش معقول باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار درباره مسائل امنیتی اظهار داشت: شهر قم در مسائل امنیتی مراحل خیلی مهمی را پشت سر گذاشت؛ برای مراسم نیمه شعبان، روز انتخابات، راهپیمایی 22بهمن و روز قدس خیلی نگران بودیم؛ اهتمام نیروهای انتظامی، نظامی و امنیتی در روزهای گذشته بسیار جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با انتقاد از وضعیت روزه‌خواری در کشور بویژه در شهر مقدس قم تصریح کرد: تظاهر به روزه‌خواری امسال وسعت پیدا کرد و حتی رستوران‌ها باز بودند و این کار حتی بدون نگه داشتن حرمت و استفاده از وسایلی که دید عابران را به رستوران محدود کند انجام می‌شد؛ البته استقبال مردم در شب‌های قدر و لبریز بودن حرم امام رضا علیه السلام و حرم حضرت معصومه (س) ستودنی است.

آیت‌الله فاضل لنکرانی درباره مسأله حجاب اظهار داشت: مسئولان باید قبل از مردم دغدغه اجرای مسائل دینی را داشته باشند؛ متأسفانه دولت‌های قبل دغدغه اجرای مسائل دینی نداشتند؛ اما این دولت از رئیس جمهور تا استانداران به فرهنگ کشور توجه دارند؛ همان اندازه‌ که مسائل اقتصادی و امنیتی به مسئول استان مربوط است، مسائل فرهنگی نیز باید مورد توجه او باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار خبر داد: برای آشنایی دختران مان پرسمان حجاب را در شمارگان 200 هزار نسخه چاپ و منتشر کرده و در پاسخ به این سوال که آیا حکومت حق دخالت در امر حجاب یا دیگر احکام را دارد یا نه؟ کتاب حجاب و نظام اسلامی را در سطح وسیع چاپ و پخش نمودیم. همینطور کتاب آیات حجاب در قرآن را به زبان فارسی و عربی.

وی در پایان اظهار داشت: یکی از اشکالات این است که در صدا و سیما بحث‌های راجع به حجاب خیلی کمرنگ است، هر روز باید برنامه ای برای آن داشته باشد، این دختر مسلمان هنوز نمی‌داند حجاب را قرآن مطرح کرده و این حکم خداست. ان شاء الله بتوانید این مسئله را در استان حل کنید و طوری شود که بی‌حجابی در قم موضوع نداشته باشد. 

گفتنی است، در ابتدای این دیدار استاندار قم با تبریک عید سعید فطر گزارشی از اهم فعالیت‌های انجام شده در چند ماه اخیر و طرح و برنامه‌های در دست اقدام استان را ارائه کرد.

ارسال نظرات