۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۷۵۴۸۲۳
آیت الله صدیقی:

در یک حرکت ملی باید مسأله حجاب حل شود

در یک حرکت ملی باید مسأله حجاب حل شود
امام جمعه موقت تهران بی حجابی را قبول فساد غرب برشمرد و گفت: بعد از انقلاب در این چند دهه ما چالش حجاب نداشتیم و افرادی هم که معتقد نبودند قانون مداری کردند و امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تقوا را نتیجه ایمان دانست و گفت: تقوا ظرف قبول هدایت است؛ انسان با تقوا هم آبرو دارد و هم تمکن زندگی اخروی نصیبش میشود.

وی افزود: قبل از آغاز سخن یک اعتذار، یک سپاس و یک دعا دارم؛ از اینکه در این چند روز اخیر شبکههای مجازی، قتلگاه جوانها، مسلخ آبروها، این طلبه و سرباز ناچیز امام زمان رهبری و مردم را بهانه قرار دادند و در اثر یک غفلت باعث شدند این اندازه مردم عزیز ما دلشان شکست و گاهی کم هم نبودند ما را میدیدند گریه میکردند، از اینکه ما باعث شدیم با یک غفلت و بیتوجهی این همه به شما هجمه وارد شد، عذرخواهی میکنم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: از همه خانواده بزرگ مردم ایران و پدر این خانواده، نایب امام زمان مرجع عالی قدر رهبر نورانیمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنهای معذرت میخواهم و از تک تک برادران خوبم، دانشجویانی که سالیان سال با ما مانوس بودند، فرهیختگان، مسئولین فداکار و جهادگر و طلبه پروری که نوازششان هیچ فرق نکرد و شما مستمعین این دو دهه خطبههای این ناچیز که خیلی بدهکارتان هستم عذرخواهی با تمام وجود دارم.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه خداوند ماه رمضان سفره محبت خود را برای بندگان قرار داد. ماه رمضان ماه اشک، رقت، انسجام دل ها، زدودن کدورت ها، صله رحم، کمک های مومنانه و سیر و سلوک است، ابراز کرد: جدا شدن از ماه رمضان جدا شدن از یک زمان نیست این ماه جلوه رحمت خاص خداوند است، ماه رمضان ماه ذکر خداست.

وی اضافه کرد: در این ماه، بندگان به عزمی دست می یابند که در برابر همه وسوسه های درونی و بیرونی مقاوم می شوند هیمنه قدرت های بزرگ برای این بندگان از بین می رود و با همه قدرت ها دست و پنجه نرم میکنند و با این اراده بر آنها پیروز می شوند. 

رئیس ستاد امربه معروف و نهی از منکر کشور تاکید کرد: ما بعد از ماه رمضان دیگر در زمین دشمن بازی نمی کنیم، اتحاد و انسجام داریم، اسیر شایعات نمی شویم، دروغ نمی گوییم، غیبت نمی کنیم و اخلاق الهی موجب انسجام دل ها بدست می آوریم، دشمن نمی تواند ما را از هم جدا کرده و ما را به گناه وادار کند که این خیلی مهم است.

آیت الله صدیقی با اشاره به بزرگترین محفل قرآنی در ورزشگاه آزادی اظهار داشت: اجتماع صدهزار نفری در استادیوم آزادی یک نوآوری بود و به کوری چشم دشمنان شکوه و جلوه افتخارآمیز زیادی داشت.

 

وی افزود: احسان مومنانه، کمک به آزادی زندانیان و حضور چند میلیونی در لیالی قدر، ابتکار شهردار تهران در گستردن سفره های ساده و دور از تشریفات افطاری از اقدامات مهم در ماه رمضان بود، سفره هشت کیلومتری افطاری در مشهد پهن شد و چه صفایی داشت این اقدامات فرهنگ سازی، نوآوری و زیبایی هایی است که شما مردم با این حجم تبلیغات دشمن برای هدف گرفتن ایمان و انسجام، انجام دادید. 

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به برگزاری تفسیر قرآن و قرائت قرآن در منازل افزود: حضور شکوهمند و عزت ساز حماسی همه مردم مومن روزه دار برای نماز عید فطر از ارمغان های دل انگیز خون های شهدای ماست خصوصا نماز عید تهران که شما چنین نمازی را در هیچ جا سراغ ندارید که امام جماعت، نایب امان زمان، رهبری مجاهد و انسانی خودساخته حضرت آیت الله خامنه ای باشد، این نماز خیلی جای شکر دارد.

 

آیت الله صدیقی با بیان اینکه مسأله اول عالم اسلام، غزه است، تصریح کرد: صبر، ایثار و مجاهدت در مردم غزه در اوج خود است مردم غزه بیشاز ۳۳ هزار شهید تقدیم کردند و بیشتر شهدا کودکان بی دفاع بودند.

 

وی ادامه داد: این کودکان گرفتار گرسنگی و بی دارویی و بیماری هستند آنها سنگر را ترک نمی کنند و حماس با قدرت با این رژیم جعلی مبارزه می کند و مقاومت لبنان با برنامه منظم، نقاط حساس آنها را زیر ضربات شدید خود قرار داده است انصارالله یمن شریان های اقتصادی آنها را تحت فشار خود قرار داده و اسرائیل دارد زوال خود را تجربه می کند و در تله ای که خودش ایجاد کرده گرفتار شده است و راه فراری ندارد و به نابودی می رسد.

 

خطیب نماز جمعه تهران ابراز کرد: علیرغم مقاومت و قهرمانی حزب الله و انصار الله و حشد الشعبی، دولت ها به وظایف خود نه تنها عمل نمی کنند بلکه امریکا و کشورهای غربی در حالی که می بینند خون زنان و کودکان غزه بر زمین ریخته می شود همچنان به اسراییل در این کشتارها کمک می کنند و دولت های کشورهای اسلامی هم برخلاف خواست ملت های خود قطع رابطه با این رژیم نکردند و اینها به ملت اسلامی خیانت می کنند. 

 

وی ادامه داد: از دولت جهادی تقاضا و توقع دارم که کمیته هایی را متشکل از اقشار مختلف تشکیل دهد و آنها در قالب یک کمیته، نحوه ارتباط دولت و ملت را با مشارکت اقتصادی تعریف کنند و امکانات لازم برای مردمی کردن اقتصاد مهیا کنند تا این شعار به شکوفایی اقتصاد و کاهش تورم منجر شود.

 

آیت الله صدیقی حجاب را مساله قرآنی، اسلامی و فقهی و از وظایف بانوان متدین قلمداد کرد و تصریح داشت: زنان قرن ها پایبند به حجاب بودند و زنان عفیف ما در نظام طاغوتی تسلیم خواست رضاخانی نشدند و حجاب را رعایت کردند.

 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: اکنون هم زنان در جبهه اول هستند و دولت، قوه قضائیه، نیروهای مردمی، وزارت فرهنگ و آموزش و پرورش باید در یک برنامه هماهنگ مسائل فرهنگی و تربیتی را پیش ببرند، بی حجابی قبول فساد غرب است؛ بعد از انقلاب در این چند دهه ما چالش حجاب نداشتیم و افرادی هم که معتقد نبودند قانون مداری کردند و امیدوارم در یک حرکت ملی این مساله حل شود. 

ارسال نظرات