۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۷۵۴۸۲۲
آیت الله سعیدی:

در میدان عمل برخورد با بی حجابی، سهل انگاری وجود دارد

در میدان عمل برخورد با بی حجابی، سهل انگاری وجود دارد
امام جمعه قم گفت: با وجود این همه هشدارها و مطالبات رهبر انقلاب نسبت به حجاب باز هم در میدان عمل سهل انگاری وجود دارد در حالی که در جنگ همه جانبه علیه حجاب از دستگاه های کشور انتظار بیشتری می رود.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سیدمحمد سعیدی امام جمعه شهر قم در خطبه اول نماز جمعه این هفته که در مصلی قدس برگزار شد ضمن توصیه به تقوای الهی بیان کرد: سبب تقوا ایمان به خدا است یعنی هرچه انسان مومن معرفتش به خدا بیشتر و از عواقب گناه آگاه و برحذر باشد پرهیز او بیشتر می گردد.

وی افزود: کسی که می داند خدا همواره ناظر بر اعمال او است در پیدا و پنهان تقوا را رعایت می کند و عالم را محضر پروردگار می داند لذا در هر کاری خدا را در نظرخواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه قم با بیان اینکه ماه رمضان ماه تقوا بود، اظهار داشت: در این ماه جرم و گناه کاهش چشمگیری داشت و باید این مسیر و توشه را در همه مسائل از جمله سیاسی و اقتصادی حفظ و نگهداری کرد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) روز ارتش را تبریک گفت و ابراز داشت: ارتش با پیروزی انقلاب اسلامی و با تدبیر امام راحل به یکی از ارکان حفاظت از انقلاب اسلامی تبدیل شد و شهیدان بزرگی همچون امیر صیاد شیرازی را به اسلام تقدیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ماه شوال ماه جهاد و ایستادگی و استقامت در برابر شهوات می باشد، تصریح کرد: در کمتر کشوری به اندازه حجاز آثار باستانی مربوط به دوران اسلام در خود داشت که متاسفانه وهابیت به بهانه تراشی های واهی این آثار فاخر را از بین برده اند.

آیت الله سعیدی به بیان اهمیت فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام و مساله حجاب پرداخت و خاطرنشان کرد: با وجود این همه هشدارها و مطالبات رهبر انقلاب نسبت به حجاب باز هم در میدان عمل سهل انگاری وجود دارد در حالی که در جنگ همه جانبه علیه حجاب از دستگاه های کشور انتظار بیشتری می رود که به صورت بازدارنده با این پدیده برخورد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قم ادامه داد: از ائمه جمعه، سخنرانان، اصحاب رسانه، خانواده و آموزش و پرورش انتظار می رود برای تبیین مساله حجاب با جدیت گام بردارند، مردم ما همانگونه که تجاوز به خاک جمهوری اسلامی را تحمل نکردند بمباران علیه ارزش های خود را تحمل نخواهند کرد.

امام جمعه شهر قم با بیان اینکه حجاب در خط مقدم جنگ ارزشها قرار دارد، تاکید کرد: دشمن در طرح کلان خود به دنبال براندازی جمهوری اسلامی است، اگر منفعلانه برخورد کنیم در این قضیه همه مسئول هستیم و اگر مسئولان و مردم دست به دست هم بدهند دشمن آرزوی بی بندو باری در انقلاب اسلامی را به گور خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از آغاز طرح مبارزه با بی حجابی از روز شنبه خبر داده است، اظهار داشت: این طرح به شرطی محقق و موفق خواهد شد که همه دستگاه ها به میدان بیایند، خانواده و اصناف و بازاریان از خود شروع کنند تا این پدیده شوم از جامعه ما رخت بربندد.

آیت الله سعیدی به تلفات جاده ای در عید و تعطیلات پرداخت و ابراز کرد: چرا سرنشینان و راننده ها به قوانین پلیس گوش نمیدهند، برای رضای خدا رانندگان از یک سو و خودرو سازان از سوی دیگر رعایت کنند تا شاهد این حجم از تلفات نباشیم.

ارسال نظرات