۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۷۱۳۶۳۴

با سقط جنین‌های غیرقانونی برخورد شود

با سقط جنین‌های غیرقانونی برخورد شود
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: باید با پزشکانی که سقط جنین غیرقانونی را انجام می‌دهند برخورد شود، البته اگر مواردی خاص بود باید به شرع رجوع شود.

به گزارش گروه جمعیت و خانواده خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا نوری، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، در اختتامیه نخستین جشنواره ملی هنر در مامایی اظهار کرد: تفکری در جهان رسوخ کرد که افزایش جمعیت را باعث کاهش منابع و ایجاد فقر می‌شود و به مرور این موضوع در بسیاری از کشورها رونق گرفت.

وی با اشاره به اینکه گسترش تفکر غلط در رابطه با جمعیت، باعث رشد جمعیت به کمتر از جمعیت جانشین شد؛ ادامه داد: سپس متوجه اشتباه خود شدند اما نتوانستند این فرهنگ را تغییر دهند لذا به سوی مهاجرت سوق یافتند اما همچنان با این مشکل مواجه هستند.

امام جمعه بجنورد افزود: در کشور ایران نیز حرف‌های غربی در دهه ۶۰ و ۷۰ مطرح شد به طوری که در سال ۷۲ مصوبه کنترل موالید به تصویب رسید.

وی گفت: از سال ۸۵ افت جمعیت بسیار شدید شد و اکنون به زیر جمعیت جانشین رسیده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به پنجره جمعیتی ایران، تصریح کرد: جمعیت مولد جمعیتی است که می‌تواند مخترع، مبتکر، مدافع کشور، رشد دهنده و تحول خواه باشد اما کشور فرصت زیادی برای حضور در این دوره ندارد.

وی افزود: زمانی کتابی با عنوان کنترل موالید در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد؛ در اروپا یک قرن طول کشید تا این تفکر نهادینه شود اما با تبلیغات وسیع طی یک دهه در ایران این تفکر ایجاد شد.

حجت الاسلام نوری گفت: اگر جلوی این مسئله را نگیریم اولاً در دفاع از کشور دچار مشکل می‌شویم و سپس نمی‌توانیم پیشرفت کنیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به آمار سقط جنین در کشور، اضافه کرد: عرب جاهلیت تنها دختران را زنده به گور می‌کرد اما اکنون دختر و پسر را از بین می‌بریم؛ این قتل است و عاملان طبق روایات باید مجازات شوند.

وی افزود: باید با پزشکانی که سقط جنین غیرقانونی را انجام می‌دهند برخورد شود؛ البته اگر مواردی خاص بود باید به شرع رجوع کنیم.

حجت الاسلام نوری دیگر آسیب را عقیم سازی بانوان و آقایان دانست و گفت: باید جلوی این مسائل که تعداد آن کم نیست را بگیریم.

امام جمعه بجنورد در پایان بیان داشت: با این روند در آینده مدارس را باید تبدیل به خانه سالمندان کنیم.

احسان قنبری نسب
ارسال نظرات