۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۲۲۷۷۷

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد
کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سالن خواجه نصیرالدین طوسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین مهدی علیزاده معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر ثبت لحظات درست فرهنگ با تکنیک های رسانه ای تأکید کرد و گفت: در کنش و منشی که در این گردهمایی عظیم با حضور خرده جمیعت های متنوعی در این طیف رنگین کمانی از ملیت ها و مذاهب بسیار متعدد از خود بروز می دهیم، هم می توانیم حامل روایت درست و صحیح از تشیع باشیم و هم می توانیم این حضور را امتداد زمانی دهیم و در گستره زمانی خیلی وسیع تر و گسترده تر به ثبت و ضبط لحظات و روایت درست فرهنگ عاشورایی و مکتب حیات بخش ائمه(ع) بر اساس تکنیک های رسانه ای بپردازیم تا با دقت و هوشمندی در فضای رسانه ای و مجازی در آینده نشر و بازنشر شود.

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

وی گفت: با استفاده از ابزارهای رسانه ای می توانیم غایبان از این اجتماع را به این مکتب انسان ساز دعوت کنیم و در مقابل دشمنان مانور قدرت دهیم و از تشیع تحریف زدایی کنیم.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که امروز در فضای مجازی تجربه زندگی دوم را از سر می گذرانیم، تصریح کرد: نیازمند بازسازی حیات طیبه در عرصه زندگی دوم هستیم و باید حضور قلب عاشورایی را در فضای مجازی امتداد دهیم.

سپس، سهیل اسعد مبلغ عرصه بین الملل گفت: یکی از اصول تخصصی تبلیغ بین المللی، مخاطب شناسی است؛ بحث اربعین و عاشورا و امام حسین(ع) در باب تبلیغات به عنوان یک مسأله شیعی شناخته شده است؛ بین المللی شدن کاری درون مرزی، منطق توسعه ای دارد و قوانینی علمی است که باید بر اساس آن پیش رفت؛ در مسأله اربعین ابتدا باید هویت شیعی را به هویت اسلامی تبدیل کنیم و به فرهنگ مسلمانان تبدیل شود.

وی گفت: در منطق توسعه اربعین ۴ مرحله مربوط به شیعیان، در جهان اسلام، در ادیان توحیدی و کل بشریت وجود دارد.

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

اسعد با بیان این که کار مؤثر در باب بین الملل، کاری است که بومی ها به آن بپردازند، اظهار داشت: همه ما در باب هنر و رسانه و فرهنگ اختلافات مشترک نداریم؛ باید کار را چنان بومی بسازیم که مخاطب بین المللی ما گمان کند که فردی از کشور خود، فلان اثر رسانه ای را تولید کرده است.

در ادامه این کارگاه، حجت الاسلام مصطفی اسماعیلی مدرس سواد رسانه و مبلغ فعال در فضای مجازی با اشاره به اهمیت اطلاع فعالان رسانه ای از آمار زائران حاضر در پیاده روی اربعین گفت: اگر از تعداد زائران، توزیع جنسیتی، قشربندی  ملیت ها و... مطلع نباشیم، با فضای مبهمی رو به رو خواهیم شد.

وی به بازنمایی اربعین در فضای مجازی پرداخت و افزود: باید برای پیش از اربعین، در اربعین و پس از اربعین برنامه ریزی رسانه ای داشته باشیم.

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

در ادامه، حمیدرضا قادری طلبه، پزشک و فعال هنری رسانه ای تصریح کرد: اواخر آذر و دی ماه هر سال، تقویم سال بعد منتشر می شود و کسی که قصد سفر اربعین دارد، باید از اکنون برای اربعین ۹۹ در خصوص مسائل مالی و زمانی برنامه ریزی کند.

وی گفت: با این تجربه نگاری ها و در اختیار قرار دادن آنها به دیگران، تکنیکی رسانه ای است که دیگران از وقت خود در این سفر بهترین استفاده را کنند.

فعال هنری رسانه ای تصریح کرد: در این سفر، حتماً سفرنامه بنویسید و این هنر خاصی نمی طلبد؛ چیزی که دیده اید را بنویسید، ولو این که سطحی به نظر برسد و آن را به اشتراک بگذارید و اعتماد به نفس این که برداشت شخصی خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، داشته باشید و از نقد نباید رنجور شوید.

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

همچنین، امیر حسامی نژاد رییس انجمن عکس بسیج هنرمندان قم بیان نکاتی در راستای تهیه تصاویر مناسب در مراسم پیاده روی اربعین پرداخت و گفت: در تهیه تصاویر مناسب باید به نکاتی از جمله تمیز بودن لنز دوربین، تنظیم فاصله کانونی عدسی لنز دوربین، ترکیب بندی، نزدیک تر شدن به سوژه خود، کنترل مناسب گوشی و دوربین، بررسی زاویه‌های مختلف برای عکاسی توجه داشت.

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

وی گفت: به بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس پرداخت و خاطرنشان کرد: نرم افزارهای Google Snapseed، Aviary Photo Editor، Adobe Photoshop Fix، Prisma، Lens Distortions، بهترین اپلیکیشن های ویرایش عکس هستند که به وسیله آنها می توان انواع ویرایش ها را بر روی تصاویر انجام داد.

در این کارگاه، روح الله رفیعی مدیر گروه مستند بنیاد روایت فتح به مهارت های ساخت مستند با موبایل پرداخت./822/ج

پوششی/// کارگاه «تکنیک های رسانه ای با تمرکز بر پیاده روی اربعین» برگزار شد

مهدی فلاحی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
در خیلی جا ها حقوق نجومی هست که صداشم در نمی آید
2
1
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶
یکی از ارکان اصلی حوزه که حوزه بر مدار آنها حرکت می‌کنند مراجع بزرگوار تقلید هستند که پرتو نور و شعای وجودی‌شان در طول غیبت کبری درخشندگی لازم را داشته و اکنون نیز از برکات وجودی آنان بهره می‌گیریم.
2
0