۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
کد خبر: ۵۹۴۶۳۵

طلاب خواهر خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند

طلاب خواهر خواستار آزادی مرضیه هاشمی شدند
طلاب ایرانی و بین‌الملل جامعه‌الزهرا در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی در آمریکا تجمع کردند و خواستار آزادی فوری وی شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانش آموزان دبیرستان غیرانتفاعی هدی روز سه شنبه در اعتراض به بازداشت خانم مرضیه هاشمی، مستندساز و خبرنگار شبکه پرس.تی.وی در آمریکا در محوطه خوابگاه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تجمع کردند.

در این مراسم که پس از نماز ظهر و عصر برگزار شد، طلاب ایرانی و بین الملل خوابگاهی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور داشتند و به حمایت از این بانوی مسلمان و آزاده پرداختند.

تجمع‌کنندگان در این مراسم، با سر دادن شعارهایی چون «مرضیه هاشمی آزاد باید گردد»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر استکبار»، «هیهات من الذله»، «مرضیه هاشمی، حرف ما یک کلام، مقاومت والسلام» و «نصر من الله و فتح قریب» خواستار آزادی مرضیه هاشمی از زندان شدند.

طلاب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و دانش آموزان هدی همچنین بازداشت بدون دلیل مرضیه هاشمی را نقض حقوق بشر دانستند که آمریکا همواره خود را حامی حقوق بشر قلمداد می‌کند.

مرضیه هاشمی علیه استبداد ایستاده است/ امروز بهترین شعار برای مرضیه هاشمی «هیهات من الذله» است

همچنین در این مراسم، یکی از طلاب بین الملل سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از آفریقا به سخنرانی پرداخت و به آیه کریمه ۳۲ سوره توبه اشاره کرد و گفت: خداوند می‌فرماید: «يُريدُونَ أَنْ يُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ يَأْبَي اللَّهُ إِلاَّ أَنْ يُتِمَّ نُورَهُ وَ لَوْ کَرِهَ الْکافِرُونَ؛ آنها می‌خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش کنند ولی خدا جز این نمی خواهد که نور خود را کامل کند ، هر چند کافران ناخشنود باشند!»، امروز نیز ما چنین مسئله ای را مشاهده می‌کنیم.

وی که تا کنون دو بار با مرضیه هاشمی ملاقات کرده است، عنوان کرد: سخنان خانم هاشمی به گونه‌ای است که در دل انسان می‌نشیند و حماسی است.

این طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: خانم هاشمی زاده آمریکا و به نام «ملانی» بود که در دهه ۱۹۷۰ با دانشجویان ایرانی در آمریکا آشنا می‌شود و با تحقیق، به دین اسلام و تشیع ایمان می‌آورد.

وی تأکید کرد: مرضیه نه تنها یک زن موفق در رسانه بود، بلکه یک بانویی است که علیه استکبار و استبدادی که در جهان حاکم است، ایستاد و بلند سخن گفت.

طلبه بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت: آمریکا هیچ اتهامی برای مرضیه هاشمی ندارد و به ناحق زندانی شده است، امروز مسلمانانی در زندان‌های ایالت متحده به سر می‌برند که حقوق آنان پایمال می‌شود، در حالیکه در سیره پیامبر اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم، زندانیان نیز دارای حقوق اسلامی هستند، اما آنان که مدعیان حقوق بشر هستند، هیچ حقی برای زندانیان مسلمان قائل نیستند.

وی با بیان اینکه مرضیه هاشمی به واسطه انقلاب اسلامی، مسلمان شد، عنوان کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی، ما با حجاب و با وقار می‌توانیم در خیابان‌ها قدم برداریم.

طلبه بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه مرضیه هاشمی علیه استبداد ایستاده است، تصریح کرد: امروز علیه استکبار و استبداد شعار دادیم و این شعارها اثر دارد، زیرا روحیه مبارزه با استبداد و استکبار از مکتب امام حسین علیه‌السلام نشئت می‌گیرد.

وی تأکید کرد: امروز برای مرضیه هاشمی شعاری بهتر از «هیهات من الذله» نیست و ما نیز با همین شعار از او حمایت می‌کنیم.

طلبه بین الملل جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به توصیه پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم در خواندن تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: امروز مرضیه هاشمی در زندان تنها است، من از همه طلاب تقاضا دارم که تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام را برای آزادی مرضیه هاشمی بخوانند تا قوت قلب او بیشتر شود و اراده او را محکم تر کند.

بیانیه جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از مرضیه هاشمی

در این مراسم، بیانیه ای از سوی اداره کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در محکوم کردن اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی قرائت شد.

در این بیانیه، دستگیری خانم هاشمی را نماد بارز حقوق بشر آمریکائی و مصداق دقیق نقض موازین انسانی توسط دولت آمریکا عنوان کردند و رعایت نکردن کرامت این زن مسلمان را از سوی پلیس آمریکا محکوم کرده و خواستار آزادی سریع و بدون شرط مرضیه هاشمی از زندان شدند.

حسین عجمی
ارسال نظرات