۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۵۹۴۶۰۶
نماینده آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران:

حوزه های علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب است

حوزه های علمیه خواهران از دستاوردهای انقلاب است
حجت الاسلام مظفری میانجی گفت: خواهران طلبه از نعمتی برخوردار هستند که به برکت جمهوری اسلامی نصیبشان شده است و باید قدر این نعمت را بدانند.

حجت الاسلام مظفری میانجی نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حوزه علمیه خواهران را از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی دانست و گفت: از آنجایی که حوزه های علمیه خواهران، یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی محسوب می شود، بسیار ارزشمند است پس می طلبد خواهران طلاب قدر این نعمت را بدانند.

وی با بیان نکاتی در خصوص معلّم و متعلّم، افزود: همانطور که همگان واقف هستیم که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم فرموده اند ز گهواره دانش بجوی، ائمه معصومین علیهم السلام نیز جهت تشویق و ترغیب کردن انسان ها به کسب علم بودند.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران گفت: حضرت علی علیه السلام در وصایای خود به امام حسن علیه السلام می فرماید "وَ تَفَقَّه فِی الدِّین"، یعنی "در فهم دین بکوش". اینجا فقط دلالت بر آقایان ندارد بلکه دستور برای بانوان نیز صدق می کند. همچنین  آن حضرت فرموده اند "هرگاه خدا برای بنده اش خیری ویژه بخواهد، به او تفقه در دین و مقام یقین مرحمت می کند.

حجت الاسلام مظفری میانجی با بیان اینکه خواهران طلبه از نعمتی بزرگ برخوردار هستند که می توانند به برکت جمهوری اسلامی تحصیل علوم دینی کنند، تصریح کرد: کمااینکه حضرت علی علیه السلام می فرمایند بدان که دانشی که به کار نیاید، مفید نیست. و در آن دانشی هم که آموختنش شایسته نیست، سودی نیست. پس این دانش را غیر حوزات علمیّه، جای دیگر نمی توان یافت.

وی افزود: در تحصیل علم می بایست کوشا بود و هم زمان با تحصیل علم، تهذیب نفس نیز داشته باشیم در این هنگام است که انسان برای اسلام و مسلمین مفیده به فایده می شود خودسازی اگر نباشد سقوط می کنیم.

نماینده حضرات آیات شبیری زنجانی و علوی گرگانی در تهران اذعان کرد: امام صادق(ع) که فرصتی یافت نسبت به تربیت شاگردان نهایت کوشش و سعی خود را کردند که شاگردانی برجسته در فنون مختلف تعلیم و تربیت و پرورش کنند که بحمدالله موفق نیز شدند و توصیه هایی نیز در این زمینه دارند.

حجت الاسلام مظفری میانجی اضافه کرد: امام صادق(ع) می فرمایند دانش بیاموزید و خویشتن را به آن آرایش دهید و یا می فرمایند یا دانشمند باش یا در طلب علم بکوش و یا به شمار دوستداران اهل علم در آی. همچنین توصیه ای نیز به دانشمندان دارند که در مقام تعلیم، کبر نفروشند و به دانشجویان هم توصیه می کنند که حرمت استاد را داشته باشند و در برابرشان فروتن باشند.

وی خاطرنشان کرد: همانطوری که امام صادق(ع) فرموده اند آن کسی که کردارش با گفتارش، موافق باشد رستگار است./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات