۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۵۹۴۵۴۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اخلاص جوهر اخلاق و سرمایه طلبگی است

اخلاص جوهر اخلاق و سرمایه طلبگی است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: اخلاص جوهر اخلاق و دست‌مایه‌ای است که طلبه به‌وسیله آن ‏می‌تواند نقش هدایتی و تبلیغی خود را به‌درستی ایفا کند.‏

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با تأکید بر تحصیل عمقی و ادراکی از سوی طلاب، خطاب به آن‌ها اظهار کرد: ما طلاب باید وقتی مسلح به سلاح علم و عمل شدیم به سراغ مردم رفته و به مردم هشدار و انذار دهیم تا مردم به‌سوی خدا و دین الهی بازگردند و گناه نکنند، به همین دلیل رسالت خطیری را بر عهده گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بنا به فرموده نبی مکرم اسلام عالم واقعی کسی است که بتواند دیگران را از ریا به اخلاص دعوت کند، گفت: اخلاص جوهر اخلاق و سرمایه و دست‌مایه‌ای است که انسان به‌وسیله آن می‌تواند بسیاری از قله‌های زندگی را فتح کند.

وی با اشاره به اینکه سرمایه کار امام راحل و رهبری اخلاص است که توانسته‌اند این چنین تأثیرگذار باشند، خاطرنشان کرد: اخلاص قدرت مدیریت و توان انسان را بالا برده و قدرت اندیشه او را قوی‌تر می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در این میان عالم واقعی کسی است که در وهله نخست خود ریاکار نیست و در مرحله بعد دیگران را از حالت ریا به اخلاص دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خطاب به طلاب، افزود: برای خدا درس خواندن و برای خدا مردم را هدایت کردن اخلاص طلبگی ما است.

وی با بیان اینکه شهدای ما اخلاص داشتند و درواقع سرمایه شهدا اخلاص است، اضافه کرد: کسی شهید می‌شود که اول خالص شود و عیار اخلاص او بالا برود سپس به مقام رفیع شهادت نائل می‌آید.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اظهار کرد: عالم دین هم باید در حوزه اخلاقیات کاری کند که انسان‌های ریاکار را به انسان‌های مخلص تبدیل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه انسان در زندگی به‌وسیله برخی امور امتحان می‌شود تا غش او ریخته و خلوص او بماند، افزود: در این راستا عالم باید با مواعظ و نصایح و تأثیرگذاری بر نفوس افراد را از آفت ریا به ارزش اخلاص برساند تا بتواند به رسالت طلبگی خود عمل کرده باشد./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات